Nu är min Laetacara familj klar och nu ska jag satsa på någon annan.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Erik Åhlander
    • January 2006
    • 1881

    #16
    Med att det finns flera curviceps menar jag att det finns flera obeskrivna arter som går under namnet L.curviceps. Det är troligen den som finns i trakten av Belem som skall ha namnet, men det är inte alldeles säkert. "Arten" L. curviceps har mycket stor utbredning och kommer kanske splittras upp. Åtminstone en av dem är ganska distinkt, men jag tror aldrig den har importerats som akvariefisk. Dessutom är den ganska ful.

    Ge L. fulvipinnis lite döda eklöv så gissar jag att de helst lägger rommen där.

    Vet du någon förutom Vinny Kutty som odlat L. thayeri?

    Kommentar

    • firefox75
      • April 2007
      • 1806

      #17
      Okej...ska ut och plocka då...får hoppas att de kanske kan hålla sig till det då...
      Mina har dock alltid misslyckat...förmodligen på grund av att jag har flera arter i tillsammans med dem.

      Då det gäller flera odlare så har jag bara koll på vart ifrån jag fixar mina fiskar...och vad jag vet så tar de hem dem i VF tillstånd så jag hoppas att jag kan bli den första utöver Vinny Kutty att odla den arten.
      Hörde om en kille uppe i norrland som tydligen sålde sina till tyskland som denne snubbe(norrlänningen) hade odlat.

      Att curviceps var en art visste jag men att många fiskar hamnar där som inte är namngivna än visste jag inte.
      Men det ska bli kul att se framöver om de curviceps jag har är någon helt annan art fast tillhörande Laetacara.
      Frånvarande nu mera men här ibland.

      Kommentar

      Arbetssätt...