Lekbeteende? fjäril/kakadua

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Albinfiskare
    • November 2007
    • 1399

    #31
    Ursprungligen postat av Sultanen
    Räkor klarar av flera dygn i påsen om det skulle vara så. Jag fick även erfara att de överlevde en rejäl temperatursänkning i bilen då jag inte kunde åka hem direkt som jag planerat, när jag kom hem låg alla orörliga i påsen, men när jag lade dem i akvariet så piggnade alla till och inte en enda hade strukit med. Antar att de gick ned i någon form av dvala för att klara av det. Räkan i fråga då var algätande räkor, amanoräkor http://www.zoopet.com/skaldjur/skaldjur.php?NR=2
    låter nice! men får låta karet bli lite skitigt innan jag sätter till dem då, och tills ynglen( om det blir några) har blivit större,

    var nere vid havet och hittade några flata stenar och en riktigt bra skifferbit som jag har lagt ned i fjärilsdelen, men ica verkar inte ta in ngra kokosnötter:P har kollat på 4 olika ica plus coop :P

    Kommentar

    • danneregner
      • October 2006
      • 1347

      #32
      nästan alla ica jag har varit på har kokosnötter. var bor du?
      Diskus

      Kommentar

      • Albinfiskare
        • November 2007
        • 1399

        #33
        Ursprungligen postat av danneregner
        nästan alla ica jag har varit på har kokosnötter. var bor du?
        bor i simrishamn skåne, så inga ica maxi precis, det är väl inte så stor efterfrågan på kokosnötter här på österlen vid denna tidpunkten ^^

        Kommentar

        • tompa_2006
          • July 2006
          • 98

          #34
          Hoppar in med en fråga här!

          Köpte mina kakaduor för en vecka sen. En hane och en hona. Första dagarna var hanen pigg och mutade in reviret genom att simma runt och spänna ut fenorna till fullo.

          Efter ungefär två dagar hade honan hittat sin favoritgrotta och började uppvakta hanen genom att simma baklänges och skakandes på sjärtfenen emot han. Hanen jagade iväg honan.

          Efter någon dag av detta så ändrade hanen attityd och slutade vara aggressiv helt. Han svarade på honans lekbeteende och jag tror dom lekte i grottan.

          Efter detta har honan blivit aggressiv emot hanen och bitit han en hel del. Han hänger mest i ett hörn och ser halvsjuk ut nu så jag flyttade över han tilll ett annat akvarium precis.

          Är detta ett normalt beteende för en kakaduahona?

          // tacksam för svar.
          Mvh
          -----------------------------------

          Kommentar

          • Albinfiskare
            • November 2007
            • 1399

            #35
            Ursprungligen postat av tompa_2006
            Hoppar in med en fråga här!

            Köpte mina kakaduor för en vecka sen. En hane och en hona. Första dagarna var hanen pigg och mutade in reviret genom att simma runt och spänna ut fenorna till fullo.

            Efter ungefär två dagar hade honan hittat sin favoritgrotta och började uppvakta hanen genom att simma baklänges och skakandes på sjärtfenen emot han. Hanen jagade iväg honan.

            Efter någon dag av detta så ändrade hanen attityd och slutade vara aggressiv helt. Han svarade på honans lekbeteende och jag tror dom lekte i grottan.

            Efter detta har honan blivit aggressiv emot hanen och bitit han en hel del. Han hänger mest i ett hörn och ser halvsjuk ut nu så jag flyttade över han tilll ett annat akvarium precis.

            Är detta ett normalt beteende för en kakaduahona?

            // tacksam för svar.
            tror inte det är normalt beteende precis..

            mina kakaduor har lekt en gång och misslyckats,
            men de paret som lekte mobbade nästan ihjäl min andra kakaduahona.

            Kakaduor skall egentligen vara haremruvare där hanen leker med flera honor, med den ena honan och hanen gaddade ihopa sig o som sagt, mobbade den andra honan.

            Kommentar

            Arbetssätt...