Scalare yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Saruman
    • October 2007
    • 183

    #16
    Vilken morgon säger bara nu har förlärdrana fullt upp att ha koll som sina fritt simmande yngel det är så roligt att se dom simma men har fångat några i håven i fall föräldrarna har tröttnat på dom efter ett tag

    Kommentar

    • Jens A.
      • March 2007
      • 5026

      #17
      Hmm....tror inte du ska "spara" några yngel - då lär de bli sådana som inte själva kan föra upp yngel i framtiden.
      Föräldrarna lär inte tröttna nu, när de kommit så långt så att de har frisimmande yngel.
      Earth first! We´ll screw up the other planets later!

      Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

      Kommentar

      • Saruman
        • October 2007
        • 183

        #18
        Det är sant som du sa..

        Vill berätta vad som hänt under dagen när yngeln har börjat simma fritt

        Under dagens förlopp så har ynglen simmat fritt o föräldrarna "jagade" efter dom sög in ynlgen i munnen o simmade tillbaks till rätta stället o spottade ut igen dom höll på så ett tag tills alla yngeln var på plats senare på dagen såg jag att ynglen har minskat reiält kanske från 100 till 30 tal o nu har jag drygt 10 tal kvar

        Misstänker att föräldrarna kan säkert av misstag äta upp en o annan under tiden dom jagar efter sina barn eller kanske dom andra fiskarna lyckas få en o annan godbit

        tänkte bara på ska jag stänga av den stora pumpen när jag har yngel?

        Kommentar

        • Saruman
          • October 2007
          • 183

          #19
          Hej!

          Har en tråkig nyhet det är att mina scalar yngel har blivit uppätna av föräldrana eller av andra fiskar det vet jag inte tyvärr.. det känns lite små tråkigt att behöva förlora dom

          men men vet att dom kommer ju att leka snart igen

          Kommentar

          • Tenkare
            • May 2005
            • 2519

            #20
            Det är bara till att vänta.
            Vet inte hur många ggr jag misslyckades.
            Men tillslut hade jag bara mina scalarer i karet då gick det bra.
            Eller ja bra och bra, tror där e 3 st yngel kvar
            Neca eos omnes, deus suos agnoscet


            Min zon Min Tenkare

            Kommentar

            • Saruman
              • October 2007
              • 183

              #21
              Det är ju alltid nått

              Under tiden jag väntar på nästa lek så funderar jag lite hur jag ska lösa med min vatten pump så det inte blir för stark ström för stakars yngeln

              Kommentar

              Arbetssätt...