Parar sig guldskalar med andra varianter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Olorin

    Parar sig guldskalar med andra varianter?

    Eftersom att guldskalar är en odlingsform så borde den para sig även med vanlig skalar eller marmor, men ibland är ju inte teori och praktik samma sak. Någon som vet?
  • Dysnomia
    • April 2004
    • 1692

    #2
    Jodå, den kan ta en partner som är marmor, grå, koi eller annan färgvariant. De bryr sig inte om utseendet...
    Skånetös i Dalarna
    MIN ZOON!

    Kommentar

    • rick
      • April 2005
      • 1012

      #3
      Nix det går att korsa härs och tvärs däremot har det varit så för mig i allafall att dom ter sig när dom bildar par till någon som ser likadan ut. Finns det ingen sån så tar man vad man haver.
      / Rickard

      Kommentar

      • Dysnomia
        • April 2004
        • 1692

        #4
        Så kan det nog vara! Hade två guld och tre grå och de två guld tydde sig till varandra. Tyckte jag hade en osannolik tur eftersom jag helst ville behålla de två guld... Men det var kanske inte så mycket tur ändå?
        Skånetös i Dalarna
        MIN ZOON!

        Kommentar

        • Olorin

          #5
          Då kvittar det vad frun väljer för varianter idag. Spännande att se vad det blir.

          Kommentar

          • Olorin

            #6
            Så långt är det här ett präktigt fiasko. Hustrun köpte tre vanliga skalarer i samma storlek som de två guldisarna. En av guldisarna är så aggresiv att den jagat in de ny i en cabomba-buske så de inte vågat sig ut på tre timmar. Nu har jag håvat ilskingen som får sitta i håven och skämmas. Vad göra?

            Kommentar

            • _Lena_
              • June 2006
              • 1273

              #7
              Ursprungligen postat av Olorin
              Så långt är det här ett präktigt fiasko. Hustrun köpte tre vanliga skalarer i samma storlek som de två guldisarna. En av guldisarna är så aggresiv att den jagat in de ny i en cabomba-buske så de inte vågat sig ut på tre timmar. Nu har jag håvat ilskingen som får sitta i håven och skämmas. Vad göra?
              Är skalararne vuxna? Hur stort är karet. Guldskalarerna tycker nog att de nya inkräktar på deras revir, en ommöblering kan fixa det.

              Kommentar

              • rick
                • April 2005
                • 1012

                #8
                Precis. Möblera om karet totalt och släpp sedan ner ganstern.
                / Rickard

                Kommentar

                • Olorin

                  #9
                  Möblera om, jag det kunde vara en idé, men det är så jobbigt. Har kör lite med "fängelsemetoden" är han dum får han sitta i yngelburen ett tag. Han har suttit i finkan tre gånger och nu han han visst fattat galoppen och låter de nya komma ur busken. Han markerar förvisso lite då och då men jagar dem i alla fall inte så det kanske löser sig nu.

                  Storleken på fiskarna är kan typ 8 cm höga så halvsmå skulle jag säga.

                  Kommentar

                  • Ken Olofsson
                    • November 2006
                    • 8014

                    #10
                    Ursprungligen postat av Olorin
                    Möblera om, jag det kunde vara en idé, men det är så jobbigt. Har kör lite med "fängelsemetoden" är han dum får han sitta i yngelburen ett tag. Han har suttit i finkan tre gånger och nu han han visst fattat galoppen och låter de nya komma ur busken. Han markerar förvisso lite då och då men jagar dem i alla fall inte så det kanske löser sig nu.

                    Storleken på fiskarna är kan typ 8 cm höga så halvsmå skulle jag säga.

                    låter lite grymt tycker jag.....
                    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                    Kommentar

                    • Olorin

                      #11
                      Inte då. Till skillnad från vår så kallade kriminalvård så hade han inte sällskap av förhärdade brottslingar så han lärde sig inga nya dumheter. Verkar faktiskt funkat riktigt bra för nu är det lugnt i karet. Först satte jag honom bara i buren för att han inte skulle hacka ihjäl de nya medan jag funderade ut vad jag skulle göra. Tursamt slumpdrag.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...