Annan ciklid som sällskap till skalarer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #31
    Japp, de är mina, den grå "klumpen" på botten är yngel
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • S_sund
      • July 2004
      • 1904

      #32
      Håller på och tömmer 450-karet nu. Skickade iväg nästan 30 ciklider till Nol imorse... klippt huvudet på ett par smitare nu ikväll
      Snart är det tömt men det behöver en rejäl urtvättning, 35 storaciklider skitar ner rätt duktigt!
      450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
      Min Blogg
      För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

      Kommentar

      • S_sund
        • July 2004
        • 1904

        #33
        Nya SA-karet på gång! Funderar på att flytta över mina skalarer idag eller imorgon, de blir karets första invånare! (Snäckor räknas väl inte? )

        Därefter blir det väntan till den inplanerade resan till Åleds (första besöket någonsin där). Hoppas hitta fina dvärgciklider där, helst VF.
        Funderar på om jag skall ha en sort 1 hane + 2-3 honor eller om jag skall försöka mig på två olika sorter, ett par av varje...

        Vad gäller den andra större ciklidsorten såbörjar det faktiskt, efter rejäl övertalning , luta åt Nyckelhål.
        450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
        Min Blogg
        För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #34
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          • S_sund
            • July 2004
            • 1904

            #35
            Ursprungligen postat av Micke_A
            Smila lagom

            Ok...OM det blir nyckelhål så ligger du bra till för att få ett "tack"

            450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
            Min Blogg
            För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

            Kommentar

            • Shepard

              • March 2003
              • 13992

              #36
              Om du tackar eller inte beror väl på om du gillar dem när du har skaffat dem
              "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
              Min profil
              Mitt galleri

              Kommentar

              • S_sund
                • July 2004
                • 1904

                #37
                Vi får väl se hur det blir, ett gäng nyinköpta Nyckelhål simmar runt här hemma nu.

                Fortsättning på http://www.zoopet.com/forum/showthre...29#post1066029
                450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                Min Blogg
                För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                Kommentar

                • firefox75
                  • April 2007
                  • 1806

                  #38
                  S-sund var de nyckel du köpte vf???
                  Köp några multispinosor också
                  Frånvarande nu mera men här ibland.

                  Kommentar

                  • S_sund
                    • July 2004
                    • 1904

                    #39
                    Ursprungligen postat av firefox75
                    S-sund var de nyckel du köpte vf???
                    Köp några multispinosor också
                    Nix, inte VF (tyvärr). Hoppas de har koll på läget ändå. Är ju lite skeptisk efter mina skalarer som inte har en aning om hur man vare sig befruktar rommen eller hur man tar hand om den...

                    Multispinosa? Mellanamerika, inte sydamerika. Basiskt vatten inte surt, kan dessutom gräva och böka runt en del och blir rätt så stora. Skulle inte tror det va?
                    450L Sydamerika, 400L Sydamerika, 240L Asien/Sällskap, 120L Slöjstjärt/Sällskap, 90L Sällskap
                    Min Blogg
                    För övrigt anser jag att Stenungsund bör ha en egen akvariebutik!

                    Kommentar

                    • Shepard

                      • March 2003
                      • 13992

                      #40
                      Mina nyckelhål är odlade (vad jag vet), och de har koll på yngelvården

                      Multispinosa är annars trevliga, fredliga och vackra ciklider, som väl inte gräver sådär jättemycket, och de är rätt ombytliga i färgen. Men de är som sagt centralamerikaner, så de är inget för en sydamerikabiotop.
                      Senast redigerad av Shepard; 29 December 2007, 20:08.
                      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                      Min profil
                      Mitt galleri

                      Kommentar

                      Arbetssätt...