Massor med Jack dempsey

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cerul
    • February 2006
    • 463

    Massor med Jack dempsey

    Mina Jack Dempsey har lekt för andra gången. Första gången klarade sig 27 st. Ganska normalt sa min lokala akvariehandlare. Nu efter andra leken tänkte jag att det skulle bli lika många. Av någon anledning har nu efter 4 veckor ca 150 st klarat sig. Akvariehandlaren är något förvånad att så många har klarat sig. Vad jag ser nu är att jag kommer att ha överfullt med Jack dempsey framöver. Jag undrar stort intresset är för denna vackra men hetlevrade fisk. Vissa individer är lite snällare än andra. Om man har flera som får växa upp tillsammans ska det inte vara någon fara..
    Fördelen med att vara klok är att
    man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare
  • firefox75
    • April 2007
    • 1806

    #2
    Intresset är stort...men marknaden börjar bli lite mättad.
    Frånvarande nu mera men här ibland.

    Kommentar

    • Shepard

      • March 2003
      • 13992

      #3
      Jag har också ett gäng Jack Dempsey nu, som väl är några månader gamla. Har inte räknat dem, men de är nog mellan 30 och 40 stycken.
      "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
      Min profil
      Mitt galleri

      Kommentar

      • IGGE
        • January 2006
        • 57

        #4
        Mina har börjat leka men det har inte blivit något ännu... väntar med spänning
        -=IGGE=-
        500l "200*50*50"

        Kommentar

        • cerul
          • February 2006
          • 463

          #5
          Jag har blivit av med 40 st. Men först när dom är ca 5cm. Första veckorna växte dom som attan. Men nu verkar dom stannat av. Fiskarna från första omgången är nu 2,5-3cm ca.
          Senast redigerad av cerul; 13 December 2007, 08:06.
          Fördelen med att vara klok är att
          man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            En affär här är intresserad av mina, men måste vänta lite till, de är väl bara 3-4 cm, ganska runda, och har inte börjat utveckla det typiska JD-utseendet än. Men man ser att de börjar få blå prickar på sidorna och gällocken.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • cerul
              • February 2006
              • 463

              #7
              Det är samma med mina Färgerna har börjat komma. Glupska är dom oxå. Det är ganska skoj att släppa ner några pellets som dom inte kan svälja hela. Djäklar vad dom jagar varandra. När några har lyckats hålla pelletsen med munnen, gör dom allt för att inte släppa den..
              Fördelen med att vara klok är att
              man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                När de var mindre fick de artemia, men nu får de flingfoder, som de verkligen smäller i sig, de är runda som små bollar. De verkar faktiskt förvånansvärt toleranta mot varandra, det är några yngel som inte riktigt har hängt med i tillväxten, men de får vara ifred för de större ynglen.
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                • cerul
                  • February 2006
                  • 463

                  #9
                  Ursprungligen postat av Micke_A
                  När de var mindre fick de artemia, men nu får de flingfoder, som de verkligen smäller i sig, de är runda som små bollar. De verkar faktiskt förvånansvärt toleranta mot varandra, det är några yngel som inte riktigt har hängt med i tillväxten, men de får vara ifred för de större ynglen.
                  Det blir nog att skaffa fler akvarium Hur många ggr om dagen utfodrar du dina Nu är de största så stora att de sväljer pelletsen hela. Några är lite mindre , jag tänkte att det kanske är honor De stora ungarna har blivit väldigt mörka och fina. Jag såg att du bor i Mölndal. Jag arbetar på Krokslätt dagtid.
                  Mvh Cerul
                  Fördelen med att vara klok är att
                  man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare

                  Kommentar

                  • Shepard

                    • March 2003
                    • 13992

                    #10
                    Jag matar dem en gång om dagen. Jo, några av de mindre är säkert honor, men så är det ett par stycken som är rejält mycket mindre, kanske bara en tredjedel av de andra. De kan ju visserligen vara honor, men det är nog inte därför de är så mycket mindre.

                    Ok, kul, det är nära
                    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                    Min profil
                    Mitt galleri

                    Kommentar

                    • cerul
                      • February 2006
                      • 463

                      #11
                      Ursprungligen postat av IGGE
                      Mina har börjat leka men det har inte blivit något ännu... väntar med spänning
                      Hur har det gått ??
                      Har honan lagt äggen..
                      Känner du Vigge i Kallinge??
                      Fördelen med att vara klok är att
                      man kan spela dum Motsatsen är betydligt svårare

                      Kommentar

                      Arbetssätt...