Sydamerikansk ciklid + corydoras

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Albön
    • September 2007
    • 20

    Sydamerikansk ciklid + corydoras

    Mitt nästa akvarium kommer förmodligen ligga runt 375 liter och vara sydamerikansk biotop.
    Det är ett framtida projekt men jag hade tänkt att börja plugga på redan nu för att vara förberedd när jag har tid och pengar.

    Jag blev kär i fjärilscikliden men den är ingen vidare bra nybörjar ciklid, så nu är jag på jakt efter en bra nybörjarciklid som finns i samma område som någon slags corydoras.

    Jag vill ha mycket växter i akvariumet så som fisken kommer ifrån området ska innehålla det.
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Vet inte riktigt hur mycket växter det finns där, men de brukar gilla tät växtlighet, och skadar inte växterna, men nyckelhålscikliden är en trevlig ciklid, en av mina favoritciklider.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • alcar
      • April 2005
      • 1398

      #3
      håller med micke nyckelhålciklid jag har dessa och dom är väldigt snälla och fina sen kan jag även rekomendera boviliansk fjärilciklid inte als lika känslig som den vanliga och så blir den lite större jag har dessa arter ihoop och det funkar hur bra som helst växter: jättevaliseneria eller vanlig och cryptocoryne(eller vad den heter) kan jag rekomendera dom är läta och passar bar med snällare ciklider

      pansarmalar du kan välja den sorten du tycker är finast, det fins väldigt många sorter
      sen tycker jag du ska ha någon L mal i karet som tar lite alger och så
      mvh alexander
      min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

      Kommentar

      • JEK
        • March 2007
        • 1467

        #4
        Fjärilscikliden kommer faktisk från områden med mycket växter: http://www.mikofish.com/gpage47.html

        Men om du tycker den är för svår lär det finnas mycket växter i rio Guapore. Här finns Laetacara dorsigera, Laetacara curviceps, Apistogramma trifasciata, linkei och staecki, samt Mikrogeophagus altispinosos. Corydoras sterbai lever i samma område som nämda ciklider.
        Mvh.
        Johan - akvarielös!

        Kommentar

        • firefox75
          • April 2007
          • 1806

          #5
          Multispinosa, flaggciklid.
          Sajica, ellioti, spilurium, cutters.
          Frånvarande nu mera men här ibland.

          Kommentar

          Arbetssätt...