1 Par sebra-ciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • callew
    • November 2002
    • 38

    1 Par sebra-ciklider?

    Jag har ett par sebra-ciklider tillsammans med mina Malawisar, men jag vill inte ha dom tillsammans. Hur stort (litet) akvarium kräver dom. jag har inte plats för ett så värst stort akvarium till vill gärna ha dessa för sig hur litet kan jag ha?

    hälsningar Calle
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2


    Varför vill du inte ha dem med malawi? Zebror brukar gå rätt bra ihop med malawis (förutsatt att det inte är alldeles för små eller mesiga malawis).
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • callew
      • November 2002
      • 38

      #3
      Hejsan. ok men jag tycker att dom bråkar så mycket jag har bla två ståtliga hongihanar som bråkar mycket med dom och både honan och hanen (sebra-cikliderna) slåss tillbaka så det kan vara ganska vilda slagsmål ibland.

      Akvariet är på 500 L med gott om grottor, men dom får inte någonstans att vara ifred på.

      Kommentar

      • callew
        • November 2002
        • 38

        #4
        Hej igen! Men om jag beslutar mig för att skilja dom åt så att det blir ett renodlat malawi-kar, hur liten burk bör jag skaffa till dessa två sebraciklider så dom trivs.

        Kommentar

        Arbetssätt...