Eldbuk.skygg och färglös,Vrf??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Palettciklid_grabben
    • January 2007
    • 72

    Eldbuk.skygg och färglös,Vrf??

    Tjenare har lite funderingar på mina eldbukar.Dem är skygga och lite färglösa.Jag köpte dem igår.Han på akvarie affären hade lite salt i det akvariumet de gick i.Har hällt i en matsked jod fritt salt men det blir endå ingen fart på dem.Har jag i för lite växter eller har jag gjort någotannat fel .Bomba mig med ideer.
    M.V.H Jocke
  • fougner
    • February 2007
    • 218

    #2
    Har du kollat dina värden?

    Men jag tror bara att de inte riktigt har vant sig med den nya miljön, de kommer troligen att piggna på sig snart ska du se.




    //Hampus
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1233063

    Kommentar

    • firefox75
      • April 2007
      • 1806

      #3
      Jepps oftast så tar det några dagar och för vissa arter tar det nästan upp till ½år.
      Salt i kombination med eldbuk låter konstigt...
      Oftast så brukar salt användas för att begränsa bakterie angrepp eller början till sjukdom.
      Skit i saltet speciellt om du har andra arter.
      Dock så kan du få vara beredd på att eldbukar kan duka under i ny akvarie miljö.

      Jag köpte 13st halvvuxna eldbukar och efter 2veckor var det bara 3st levande.
      Köp vitaminer i flytande och aquasan för tillredning av nytt vatten.
      Byt 30% vatten och tillsätt aquasan enligt dosering och sen efter 1 dygn vitaminkomplex tre-6droppar.
      Dels så förebygger du stressen och sen tillför du fiskarnas egna immunförsvar energi.
      Frånvarande nu mera men här ibland.

      Kommentar

      Arbetssätt...