Dax igen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vivan
    • November 2007
    • 125

    Dax igen.

    Hej,

    Det var 3 år sen sist, men nu skall det bli akvarium igen. Lite lat har man blivit med åren så nu startar jag inte med polska diskus små som 5 kronor utan nu är det bokat 8 st 14cm Alenquer diskus från Stendker.


    Hade faktiskt nästan glömt bort allt jobb man la ner från 5-krona till att kunna njuta av lek till slut. Men en snabb titt i min zoon (Otroligt nog kom jag ihåg mitt lösenord) hjälpte minnet på traven.


    530L Akvarium, btn m.m. är beställt så nu är det bara att vänta och hoppas att allt kommer hem som det ska.

    /C
    För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++
  • fougner
    • February 2007
    • 218

    #2
    kul att du börjar igen! Det är riktigt fina fiskar du ska köpa också!




    //Hampus
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1233063

    Kommentar

    • Vivan
      • November 2007
      • 125

      #3
      Räknar med att börja göra ordning karet om 1-2 veckor och ett par veckor senare introducera diskus.

      /C
      För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

      Kommentar

      • Koksalt
        • November 2007
        • 498

        #4
        Ursprungligen postat av Vivan
        Hej,

        Det var 3 år sen sist, men nu skall det bli akvarium igen. Lite lat har man blivit med åren så nu startar jag inte med polska diskus små som 5 kronor utan nu är det bokat 8 st 14cm Alenquer diskus från Stendker.

        /C

        Ska du hämta dessa i Tyskland eller blir det flygfrakt?

        Såg att man måste beställa för minst 1500 euro
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1738124

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          DÅ får du dra igång en ny tråd i "projekt" så man får följa skapelsen med färdiga diskusar i till slut, och glöm för allt i världen inte att ta foton som du lägger in under projektets gång!
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Vivan
            • November 2007
            • 125

            #6
            Koksalt... De är bokade tillsammans med andra beställare i en akvarieaffär.

            Ansjo... Det skall jag försöka göra. Snygg avatar förresten... Påminner inte så lite om mina bruna jag drev upp en gång i tiden.

            /C
            För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

            Kommentar

            Arbetssätt...