sjuk bolivian - vad göra ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    sjuk bolivian - vad göra ?

    Hej !

    En av mina bolivianska fjärilshonor blev lätt utmobbad i det stora (240l) karet.

    Hon ställde sig i slutändan i en hörna och kom fram ibland när det vankades mat. Hon växte inte alls i samma takt som dom andra. Blev mer och mer skygg.

    Så jag tänkte, kanske om hon får gå själv i det mindre karet (platys + endlers) ett tag, växa till sig lite, så kanske hon kan återintroduceras i det stora karet.

    Nu är det kanske 3 veckor sedan flytten gick.

    I början var det frid och fröjd. Åt som en häst.

    Men nu, sista veckan, har hon ställt sig ett hörn, äter väldigt lite, och ser magrare och magrare ut varje dag tycker jag.

    Hon har under hela tiden behållt färger, fenor ser friska ut.

    Några tips ?

    Sjukdom ?

    Parasit i magen ?

    Botemedel ?

    eller är det kniven som gäller ?
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:
  • Ken Olofsson
    • November 2006
    • 8014

    #2
    aj aj aj aj......skulle kanske postat i "sjukdomar" istället.

    ber redan nu om ursäkt till zoopets styrelse.

    helt OK med mig om tråden flyttas.
    Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
    Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

    Kommentar

    • Ken Olofsson
      • November 2006
      • 8014

      #3
      ingen ?

      *slipar kniven i förväg*
      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        kniven är slipad.
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        Arbetssätt...