Frustrerad över diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • belliis
    • January 2006
    • 27

    Frustrerad över diskus

    har haft mina diskus i 1 ½ år nu...dom verkar trivas bra..FÖRUTOM ATT DOM INTE FÄRGAR UT! el rättare sagt har 2 st "röda" ( en melon, en red marlbro) som har jätte fina färger, samt en brilliant turqois som har jätte fin färg också. Men däremot mina två red turqois får ingen färg alls.. dom har växt mest, äter mest, har högst rang (bråkar hela tiden...) men är typ helt brun, grå, svarta...
    VARFÖR? va gör jag för fel?
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Ursprungligen postat av belliis
    har haft mina diskus i 1 ½ år nu...dom verkar trivas bra..FÖRUTOM ATT DOM INTE FÄRGAR UT! el rättare sagt har 2 st "röda" ( en melon, en red marlbro) som har jätte fina färger, samt en brilliant turqois som har jätte fin färg också. Men däremot mina två red turqois får ingen färg alls.. dom har växt mest, äter mest, har högst rang (bråkar hela tiden...) men är typ helt brun, grå, svarta...
    VARFÖR? va gör jag för fel?

    Är du säker på att det är Rödturkos du fått då? Ett kort vore inte fel.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • belliis
      • January 2006
      • 27

      #3

      det lilla blåa som finns på fisken har funnits där hela tiden och blir varken mer eller mindre...

      den här diskusen har lite mer färger, men har ofta starka svarta band, kan de beror på att den hamnar i bråk hela tiden?

      Kommentar

      • fougner
        • February 2007
        • 218

        #4
        Den första bilden ser ut som en santarem med fin blå färg. Bild två ser ut som en röd turkos men den ser inte så stor ut? tycker att de ser ganska fina ut




        //Hampus
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1233063

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #5
          Det kan skilja väldigt mycket på färgen i en kull, dessa 3 är syskon:
          Bifogade filer
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Strixxx
            • December 2005
            • 117

            #6
            precis därför som det KAN vara bättre att köpa större om man inte gillar överaskningar.
            Det första liknar en Red Tomat som jag köpte som har blivit en stor drul som jag tycker är helskön... men red tomat... no no
            kanske föräldrarna var det medans farföräldrar eller morföräldrars gener slog igenom och att de inte var renrasiga.
            Om man parar en brun discus och en red turq. så kan man få avkomma som liknar båda.
            Plus att man kan få en blandning.
            Det är spännande med färgavel.... man vet på ett ungefär vad det ska bli... men säker kan man aldrig vara, det är ju så det kommer nya varianter hela tiden.
            Min Zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...