Discus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pear
    • September 2007
    • 256

    Discus

    Fråga!
    Jag kör ett 240L kar med mycket rötter och lite växter samt rådasand. Fisk som nu går i karet: 30 Kardinaltetror. 4 Fjärilsciklider (2par) och 1 L-mal.

    Är lite sugen på Discus, blir det för mycket fisk med några små Discus, kommer det funka med t.ex 2-3 Discus med dessa andra arter.
    PETER
    240L Saltvatten
    Terrarie

    Västerås
  • rsoderberg
    • February 2007
    • 954

    #2
    När discusarna är små så vill dom gärna gå i stim, de är känsliga när de är små och du har inte ett speciellt stort akvarium. Det är nog bättre att köpa ett vuxet lekpar även om de är dyra, de kan gå själva och är inte alls så känsliga som de små. Men i slutändan är det ju du som bestämmer, detta är min åsikt och troligen har en mängd andra sina åsikter.

    Kommentar

    • Pear
      • September 2007
      • 256

      #3
      Tänkte mest på antalet invånare i karet, så det inte blir för mycket fisk. Så två vuxna Discus går bra, dom behöver inte vara flera i grupp?
      PETER
      240L Saltvatten
      Terrarie

      Västerås

      Kommentar

      • fougner
        • February 2007
        • 218

        #4
        nej, men helst ett par då.




        //Hampus
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1233063

        Kommentar

        • C.Ciklid
          • February 2005
          • 12055

          #5
          Jag startade upp med 6st i storl:8-11cm i ett 200l utan problem. Man får tänka på att vattenkvaliten blir dock sämre beronde på hur mycket du matar. Dessutom om du låter dem växa till sig kanske de parar ut och du har ett par. Men tills dess kanske du skaffat dig ett större kar.

          //Camilla
          De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

          Kommentar

          • Pear
            • September 2007
            • 256

            #6
            Köpte två Fjärilar till istället, kör nu 6 st Fjärilsciklider (3par) ...Får se i framtiden om det blir Discus, avvaktar ett tag med det. Prioriterar nu min vattenkvalitet då jag inte får bort det irriterande smådiset i vattnet.
            PETER
            240L Saltvatten
            Terrarie

            Västerås

            Kommentar

            Arbetssätt...