Fler än ett par fjärilsciklider?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Inka
    • July 2005
    • 1233

    Fler än ett par fjärilsciklider?

    Kan man ha fler fjärilsciklider än ett par i ett 180-litersakvarium? Hur många isåfall?
    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

    www.kvitter.n.nu
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Du kan nog ha två par i alla fall.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • felix_ragnar
      • August 2006
      • 1424

      #3
      2 par skulle nog gå.. ... ja
      Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




      Kommentar

      • Inka
        • July 2005
        • 1233

        #4
        Ok, tack för svaren
        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

        www.kvitter.n.nu

        Kommentar

        • felix_ragnar
          • August 2006
          • 1424

          #5
          Det var så lite så
          Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




          Kommentar

          • Inka
            • July 2005
            • 1233

            #6
            HAr ju inte så stor erfarenhet av dom små snyggingarna... har bara haft ett par i minsta akvariet...
            Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

            www.kvitter.n.nu

            Kommentar

            • felix_ragnar
              • August 2006
              • 1424

              #7
              Ser fram emot bilder
              Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




              Kommentar

              • Inka
                • July 2005
                • 1233

                #8
                Jag hoppas verkligen att det blir av bara... men jag lutar åt ett till akvarium.. Ett 180-liters är ju inte så stort... Tänkte ha fjärilar och tetror.
                Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                www.kvitter.n.nu

                Kommentar

                • felix_ragnar
                  • August 2006
                  • 1424

                  #9
                  Det låter ju roligt att du tänker skaffa en till burk(så att du kommer fastna i akvarie träsket ännu mer ). Ett litet tips på en tetra är rödmunstetra, de stimmar hur bra som helst. Har själv ett stimm med mina discusar
                  Man kan aldrig veta för mycket, bara för lite.




                  Kommentar

                  • Inka
                    • July 2005
                    • 1233

                    #10
                    Ja, jisses, jag tycker att jag är rätt fast redan. Om jag nu får det där akvariet (håll tummarna) så blir det det femte. Man får liksom aldrig nog
                    Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                    www.kvitter.n.nu

                    Kommentar

                    • tummen
                      • March 2005
                      • 5199

                      #11
                      Ursprungligen postat av Inka
                      Ja, jisses, jag tycker att jag är rätt fast redan. Om jag nu får det där akvariet (håll tummarna) så blir det det femte. Man får liksom aldrig nog
                      Låter som ett allvarligt fall av den berömda akvariesjukan, den är kronisk förresten, man kan ta ett uppehåll men snart blir det omöjligt att inte ha ett kar igång.

                      Jag tycker att du skall försöka få tag i vinkeltetra, dolkstickstetra eller någon annan större tetra, rödmunnarna upplever jag som lite känsliga...
                      Thomas "tummen" Wallén

                      Min Zoon: http://zoonen.se/minzoon.asp?oid=381023

                      Kommentar

                      • Inka
                        • July 2005
                        • 1233

                        #12
                        Jo, jag är inte så intresserad av rödmunstetra... jag har som mina favoriter redan. Inte bara nödvändigtvis tetror men mindre stimfiskar. Jag tar gärna emot andra bra tips på stimmisar som skulle se bra ut med fjärilsciklider. Tänkte att jag ska ha svart grus och svart bakgrund och så... nån rot, lite kolsten eller eventuellt något som bryter av litegrann... å så växter.
                        Ja, om jag vetat att akvariesjukan skulle slå till såhär hårt så hade jag kanske tänkt efter en extra gång innan jag började. Man blir ju knäpp. Dessutom är entusiasmen smittande har jag märkt.
                        Men det finns ju värre saker att vara beroende av.
                        Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                        www.kvitter.n.nu

                        Kommentar

                        Arbetssätt...