Pris på Guldsömciklid yngel?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zikelskim
    • May 2005
    • 184

    Pris på Guldsömciklid yngel?

    Sitter på 20+ yngel och vissa av dom börjar bli ganska stora, runt +7cm.

    Det lättaste skulle väll vara att gå ner till närmaste akvarie affär, men det är ju alltid bättre om man är lite förbered så kanske man kan få nån krona mer om man har tur.

    Samt om jag inte får bort dom och inte inte ens lyckas skänka bort dom, hur länge tror ni att dom kan vara kvar i akvariumet (720l)

    Hade det ganska tajt för ett tag sen med 4 oscar och 3 Guldsömar och det slutade med att en oscar dog och en annan stannade i växten. Vill inte utsätta dessa fiskar för samma sak.
    Blogg om allt och inget
    http://zikelskim.blogspot.com/
    Blogg om att gå ner i vikt
    http://mikecq.blogspot.com/
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    Man brukar ta halva priset av så mycket som föräldrarna kostade i butiken styck om jag inte har fel.
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • firefox75
      • April 2007
      • 1806

      #3
      Nja....räkna inte med att få mer än 40kr/st för dem.
      Smartast gör du om du säljer dem par vis.
      Ett par i affären kostar allt från 100kr-->395kr bereonde av storlek.
      Helst ska det inte finnas någon fenskada på dem och att hanen fått fetpannan.
      Färgsättning kan också spela roll.
      Hade dina varit mindre så får du nog bara 20kr styck.
      Vad du än gör...BERÄTTA inte att du har många utan satsa på att sälja 6st--8st åt gången.
      Frånvarande nu mera men här ibland.

      Kommentar

      • rick
        • April 2005
        • 1012

        #4
        Ursprungligen postat av zikelskim
        Sitter på 20+ yngel och vissa av dom börjar bli ganska stora, runt +7cm.

        Det lättaste skulle väll vara att gå ner till närmaste akvarie affär, men det är ju alltid bättre om man är lite förbered så kanske man kan få nån krona mer om man har tur.

        Samt om jag inte får bort dom och inte inte ens lyckas skänka bort dom, hur länge tror ni att dom kan vara kvar i akvariumet (720l)

        Hade det ganska tajt för ett tag sen med 4 oscar och 3 Guldsömar och det slutade med att en oscar dog och en annan stannade i växten. Vill inte utsätta dessa fiskar för samma sak.
        Jag är intresserad av guldsömmar.. var bor du
        / Rickard

        Kommentar

        Arbetssätt...