Ett par frågor ang Discusar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • MantaC0re
    • July 2005
    • 512

    Ett par frågor ang Discusar

    Hej.
    Stod länge och funderade om jag skulle skaffa discusar eller ej. Och nu är jag ägare av 8st.
    Har ett par frågor ang foder och humör.

    Har redan bestämt att jag inte ska köra med oxhjärta, pga animaliskt foder och att jag ska ha tetror och någon dvärgciklid i samma kar som inte tål den höga värmen.
    Har köpt Tetra Discus granulat och har svart,vit,röd mygg och musslor plus massa annat foder, finns det mer bra flingfoder,granulat till discusar?
    Glömde dock av att fråga vad dom hade för foder till dom ska ringa och fråga imorrn.

    Fick med en som hade varit hackkyckling i gruppen så han är bra mycket magrare och mörk i färgen än dom andra och han är inte så mat glad.
    Hur ska jag göra?
    Han verkar dock inte blivit hackkyckling i mitt kar än iaf.
    Men som sagt han mår inge vidare.

    Har en liten mindre discus som hyser väldig agg mot mina pansarmalar och åker och jagar dom som en hund vallar får typ. Pansarmalarna klarar sig men tänkte ifall han kan förstöra sig på deras taggar?

    //Mattias




    If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow
  • Kenny89
    • December 2005
    • 291

    #2
    Det är rätt bra att läsa om dom och sånt innan man skaffar. Hehe kan sluta olyckligt annars :P men du kan dela av akvariumet med en plastskiva som hackkycklingen kan va bakom så kan hackkycklingen se dom andra utan att bli utsatt.

    Lycka till.
    Ju mer än människa säger desto mindre kommer folk ihåg

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #3
      Dina diskusar är antagligen inte så stora, och är det en relativt liten grupp är det nästan alltid en som blir hackkyckling.
      Det kommer att fortsätta tills den slutar helt att äta och tynar bort och ofta blir det då en ny som det hackas på.
      H*n har nog även drabbats av magproblem som följd av stressen och det går att medicinera den, men eftersom den har blivit ett mobbingoffer redan så lär det nog fortsätta, och har den varit det ett tag så kommer den tyvärr aldrig att växa till sig som de andra.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • rsoderberg
        • February 2007
        • 954

        #4
        Flingfodret D-50 är bra.

        Kommentar

        • MantaC0re
          • July 2005
          • 512

          #5
          Nu har jag beställt Tropicas D50 flingfoder. Har lyckats få i dom lite granulat, men allt frysfoder jag provat med vill dom inte ha, så får vi se om det nya fodret duger.
          ansjo: Dom var bara 6st i den gruppen så jag köpte till två lite mindre ur en annan grupp dom är väl ca 7-8 cm och dom större är väl runt 10-12 cm.
          Men det verkar som dom inte bryr sig om det förra mobningsoffret, tänkte om det har något med rang att göra?

          MVH Mattias
          If Today Was Perfect There Would Be No Need For Tomorrow

          Kommentar

          Arbetssätt...