bolivianer och romläggning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bette
    • September 2006
    • 635

    #16
    jo nu, sen mina också börjat visa lekbeteende, så säger de ifrån när det kommer nån annan fisk för nära. men jag tycker ändå inte att de är agressiva,. nu väntar jag bara på att mina ska bli lika färgglada som Lenmars fiskar. ska åka och köpa fodret i dag , när jag ändå ska handla lite nya växter.
    Elisabet

    Kommentar

    • Bette
      • September 2006
      • 635

      #17
      har ju inte den bästa kameran precis och är en usel fotograf. Men har försökt så gott jag kan. Kort 1 är på den som simmar omkring hela tiden. kort 2 är på den som är i ett hörn hela tiden, därav svårare att ta kort på den. hoppas på nån fundering från er.
      Senast redigerad av Bette; 26 December 2007, 10:10.
      Elisabet

      Kommentar

      • Lenmar
        • February 2004
        • 6154

        #18
        Jag tycker de ser fina och välmående ut. Min hona har "mutat in" ett revir i ena hörnet p åakvariet som är hennes. Andra fiskar kan få simma där men inte hanen. Hanen min har mer hela mitten som sitt revir. Jag tror det är lite lek på G för så fort hanen kommer nära så talar honan om att "kom inte för nära". Däremot så är han lite mer dominant än henne så förr eller senare så kommer han säkert få "komma till". Skickar upp nån bild på mina i yngre dagar när de inte var så färgglada. De två nedersta bilderna är ifrån första leken. Hanen till vänster (med två svarta fläckar på sidan) och honan bakom (med en svart fläck på sidan). Mina behövde tre försök på sig för att ta hand om romen, så jag tror inte det är helt ovanligt att de är lite "vimsiga" i starten .
        Bifogade filer
        Goa hälsningar, Maria Min hemsida
        Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

        Kommentar

        • Bette
          • September 2006
          • 635

          #19
          plötsligt så var de framme båda två. kan det var en av varje. när man ser dom en och en är dom ju olika , men här tycket jag de ser lika ut. en olikhet är ju på buken vid analen.på den till höger. är det något kännetecken.
          Senast redigerad av Bette; 26 December 2007, 10:10.
          Elisabet

          Kommentar

          • Sebbe91
            • May 2006
            • 117

            #20
            Lånar tråden lite om de är ok,

            Går de bra att ha 4 bolivianer med 7 perualtum

            Och 8 jordätare som är 15-20cm i ett 500L kar?

            Kommentar

            • Lenmar
              • February 2004
              • 6154

              #21
              Jag har aldrig haft jordätare med mina bolivianer men jag skulle kunna tänka mig att det blir konkurrens om bottenytan och att bolivianerna kommer till korta i det fallet. Det är min känsla om att blanda just de två sorterna. När det kommer till skalarerna så tror jag däremot att det skulle funka bra eftersom skalarerna lever högre upp i akvariet och har växtblad och uppstickande rötter som sina revir.
              Goa hälsningar, Maria Min hemsida
              Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

              Kommentar

              • Bette
                • September 2006
                • 635

                #22
                hoppas nån har sett mitt nya kort på bolivianerna , skulle gärna villja ha er åsikt om könen. tack på förhand
                Elisabet

                Kommentar

                • Lenmar
                  • February 2004
                  • 6154

                  #23
                  Ursprungligen postat av Bette
                  hoppas nån har sett mitt nya kort på bolivianerna , skulle gärna villja ha er åsikt om könen. tack på förhand
                  Jag tycker det är riktigt svårt att avgöra och hellre är jag tyst än säger vad jag tror. Ge det lite tid och lägg upp lite mer bilder när de växt till sig lite mer och du kan se skillnader i beteendet.
                  Goa hälsningar, Maria Min hemsida
                  Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

                  Kommentar

                  • Bette
                    • September 2006
                    • 635

                    #24
                    ja egentligen så spelar det ju ingen roll. jag har ju hela tiden haft dom som två hannar, och så mycket är ju säkert, att det är det ju inte får vänta och se. tack till er som svarat .
                    Elisabet

                    Kommentar

                    Arbetssätt...