Vilken överaskning!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pumis
    • December 2006
    • 118

    Vilken överaskning!

    Är nyss hemkommen ifrån Stockholm där jag i torsdags såg Metallica *Underbart bra, föresten* Sprang direkt fram till karet för att se hur alla mina små älsklingar har klarat sig.. det var ju iaf 5 dagar.. och jag har ju svårt att fatta hur de kan klara sig 1 dag utan mig.. *Haha.. egokär* Räknade in dem (fjärilar, kakaduor, glödbandstetror och endlers.. och hittade alla utom en kakaduahona.. trodde hon hade gått till fiskhimlen då alla brukar komma fram till rutan för att få mat, men hon kom aldrig fram. Sedan till min stora glädje ser jag henne under min stora ihåliga rot och runt omkring henne simmar en masssssa yngel!!! *Superglad* Fick ju i måndags syn på 3 stycken endlersyngel i karet som jag nu har kunnat räkna till flera.. Vilken babybooooom! Och jag som hade tänkt göra vattenbyte idag.. skall nog vänta lite till.. är ingen direkt panik. Vill ju inte störa dem nu.

    Mvh//Hanna
    Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!
  • Glenn
    • April 2002
    • 3904

    #2
    Åh va rolig, grattis till alla yngel
    Mvh /Glenn

    Min Zoon

    Kommentar

    • macke_fisk
      • December 2005
      • 4442

      #3
      grattis till alla dina yngel........hoppas att många överlever;D
      MVH macke_fisk

      Kommentar

      • Vic
        • November 2006
        • 1533

        #4
        Vet hur det är med yngel/rom överraskningar Vet du om det var första gången kaka honan fått yngel?
        Mvh Viktor


        Apistogramma för hela slanten!

        Kommentar

        • Pumis
          • December 2006
          • 118

          #5
          Tackar så mycket! Är superglad. Är ju nybörjare på att mina fiskar får yngel så för mig är detta jätte stort. Även fast dessa fiskar inte kanske är så där jätte avancerade att få yngel på.. Hehe.

          Vic: Jag vet tyvärr inte om det är första gången hon får yngel.. beställde mina kakaduahonor via en zoobutik. Så vet inte deras bakgrund.. vilket är lite synd. Men när jag fick henne var hon ju fullvuxen och utfärgad med sin svarta rand på kroppen, svart sträck uppepå fenan och på fenan under buken, plus att hennes bakfena är tigerrandig. Väldigt fin hona, enligt mig!

          Mvh/Hanna
          Pumis, sannerligen fiskbesatt från topp till tå!

          Kommentar

          Arbetssätt...