Fräcka Fredag

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Fräcka Fredag

    Det har varit lite dåligt med Discusbilder på sistone, det är ju lågsäsong nu har jag förstått. Jag har ju bara varit med här ett par tre månader, så nu börjar jag förstå att folk har lite svårt att sitta vid datorn. Min jädra kamera tar ju så förbannat dåliga bilder (måste skaffa en ny) och jag har läst i manualen om en massa varianter om att ta bilder under lite svårare förhållanden, som att plåta genom glas och vatten... Hittade ett läge (best shot) som jag testade och det tycktes fungera hyfsat. Som tur var så hade de röda tokstollarna en pinfärsk lek till förfogande så jag passade på att testa.
    BTW; är det någon som kan rekommendera en bra digital systemkamera till hyfsat pris - runt 4-5 000:-?
    Här är två bilder;
    Bifogade filer
  • macke_fisk
    • December 2005
    • 4442

    #2
    tyckte det blecv snygga bilder faktiskt.....lite tur med att de lekte just nu när du skulle ta kort
    MVH macke_fisk

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #3
      Ja, eller.... tvärt om!
      Till saken hör ju att de här paret har lekt 860 gånger sedan jag sist satte in en bild på dom. Instinktivt vill man ju dokumentera varje Discuslek ( ja, jag vet hur naff det här låter...) men så är det iallafall. Varje lek blir ju den andra lik - när de jävla tetrorna alltid tar ynglen - (Ansjo - var är våra kuber? Vi måste fixa detta nu) - och jag har ju planer...
      Bilder kommer på detta senare, jag lovar!

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Det enda jag saknar i bilderna är programledaren, Malena Ivarsson om jag inte minns helfel!
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #5
          Just det... men de där två muskelkillarna var här och joxade med karet... åh, nu fan, det är därför... Sexcrime, som Djur-ytmics sjöng...

          Kommentar

          • Verbal-slaughter
            • June 2007
            • 272

            #6
            Jag kan rekommendera Canon Ixus serien och är du villig lägga ner 3000kr +
            så kan du hitta en jättebra bland dom sök ixus i pricerunner.com o kolla lite vad folk skrivit om dom, egenskaper osv.. Och lycka till me att hålla tetrorna i schack så du får lite ut av discusarnas oändliga orgie ^_^

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #7
              Ja, du... det tar aldrig tetra-slut... Det är därför kuberna skall till, så jag får lite lugn lek på de två paren och några andra till, sen så skall det bli yngel, bilder och en aldrig sinande ström av jobbiga bilder på forumet...


              Edit; Tack för kameratipset!!!

              Kommentar

              • rsoderberg
                • February 2007
                • 954

                #8
                Nikon D40

                Kommentar

                • Raketforskaren
                  • March 2006
                  • 170

                  #9
                  Lite sent svar, men om du kan sträcka dig till 5800:- så var det vad jag betalade för en Canon EOS400D (med kit-objektivet) förra veckan.

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    #10
                    Halloj Raketforskaren!
                    Bra tips! Ja, jag nätar runt och kollar på lite olika kameror och denna skall jag kika närmare på. Vad är Kit-objektiv?

                    Priset är kanske i saftigaste laget, men inget ouppnåeligt - men jag får hålla i stålet lite nu för det är så mycket småprylar jag beställt till mitt nya 960-kar - och dessa kostar ju på lite...

                    Men, iallafall, tack för tipset!

                    Kommentar

                    • Raketforskaren
                      • March 2006
                      • 170

                      #11
                      Kit-objektivet jag syftar på är ett enkelt standardobjektiv som följer med kamerahuset för en billig peng. Det är ett perfekt första objektiv för nybörjare (som jag).

                      Kommentar

                      Arbetssätt...