Köpa Leopard Scalarer?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PowerSteffo
    • March 2007
    • 174

    Köpa Leopard Scalarer?

    Hej.
    Jag funderar på att köpa in 5 st leopard scalarer. Mindre som skall gå i stim för att förhoppningsvis något par skall bildas. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Går de att odla? Anledningen är att min lokala handlare har fått in såna efter mycket letande. Är de så svåra att få tag på?
    Tacksam för svar.

    /Stefan
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Det är med största säkerhet en odlingsform, antar att du menar den som är lite brunspräcklig, och som inte har några ränder? I så fall odlas den på samma sätt som andra varianter av P. scalare. Den är inte så svår att få tag i tror jag, ser dem lite då och då, ofta i slöjform.
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • MagicFingers
      • November 2003
      • 3136

      #3
      eller så menar du leopoldi scalarer,,.. spetsnos scalarer.
      Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

      Nunc Est Bibendum

      Kommentar

      • Shepard

        • March 2003
        • 13992

        #4
        Jag har sett scalarer som sålts som leopardscalare, om jag inte minns fel, och det har varit en odlingsform av vanlig scalare.
        "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
        Min profil
        Mitt galleri

        Kommentar

        • Guy Palm
          • March 2002
          • 5720

          #5

          Denna finns att köpa vildfångad i Halmstad så det är nog den han menar
          Guy
          ,Poecilia,SKS,GOC,

          Kommentar

          • Shepard

            • March 2003
            • 13992

            #6
            Har aldrig sett leopoldi säljas som leopardscalare, däremot en beigebrunspräcklig odlingsform P. scalare.

            Ungefär som den här, men de som jag har sett har haft större ljusa partier.
            Senast redigerad av Shepard; 07 May 2007, 20:13.
            "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
            Min profil
            Mitt galleri

            Kommentar

            • PowerSteffo
              • March 2007
              • 174

              #7
              Ja, det är nog som Micke säger. De är brun fläckiga.
              Tycker de ser fina ut.

              Kommentar

              • Shepard

                • March 2003
                • 13992

                #8
                De nog lika lättodlade som andra odlingsformer av P. scalare
                "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
                Min profil
                Mitt galleri

                Kommentar

                Arbetssätt...