Sänka PH..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tors hammare
    • April 2007
    • 572

    #16
    Ursprungligen postat av MaxB
    Ålrajt, då får vi definiera om själva ordet "kristallklart" - vad jag menar med det är, påpassligt uppmäksammat, av Tors hammare, självklart inte att vattnet är genomskinligt utan färgning, som kristall - vattnet är ju bärnstensfärgat - utan att det inte innehåller några grumlande partiklar - såsom ren kristall inte gör. En definitionsfråga, med andra ord.
    Nåväl; svartvatten, coca-colafärgat-, bärnstensfärgat, Thefärgat vatten är alltså inte grumligt utan helt klart (åtminstone i våra akvarier), kan vi vara överens om detta?
    Det var inte tänkt som någon pik till dig, tänkte inte på att det kunde uppfattas så. Var igentligen bara en egen reflektion.
    Mvh Peter

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      #17
      Jösses, mitt senaste inlägg är ett svar på ett inlägg från Tors Hammare som tycks ha försvunnit
      Jag läste ett helt adekvat svar, men nu tycks det vara borta... (Här ljuder nu signaturmusiken från Twilight Zone... )

      Kommentar

      • Tors hammare
        • April 2007
        • 572

        #18
        Jaha jag tog bort det för jag tyckte inte det tillförde något i diskussionen. Tyckte mitt inlägget var rörigt och svårförstått, fanns bara ett par minuter men du var tydligen snabb .
        Mvh Peter

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #19
          Tors Hammare! Jag tog det absolut inte som någon pik. Du har ju helt rätt
          Det är exakt sådana syftningsfel som jag kom med där som skapar förvillning - Det var jävligt bra påpekat, tycker jag!

          Kommentar

          • Tors hammare
            • April 2007
            • 572

            #20
            Ok, bra då behöver jag inte fundera på det
            Mvh Peter

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #21
              All´s well

              Åter till tråden! Var var vi?

              Kommentar

              • polysperma
                • January 2007
                • 550

                #22
                kastar mej in här, vill ha tips hur jag får ner mitt PH (har 8,4 i både akvarium och kranvatten) japps har dropptest och har verkligen dubbelkollat.
                har praktbotia,guppy,scalarer,amano,och 3 goldmalar.....
                Även den bästa akvarist kan fela

                Kommentar

                • Connyboy
                  • August 2006
                  • 80

                  #23
                  Vad jag förstår kan man filtrera genom torv (i ytterfiltret) eller slänga i mer rötter....

                  Jag har väldigt gult vatten nu, det ser inte riktigt ut som jag vill... Har fått lite alger nu också, men jag tror att det är kiselalger som satt sig lite här och där på växterna... Får hoppas att mina tre nya Ancistrus malar käkar sådana..

                  lite Offtopic; Min tjej har fått mollyyngel (...hennes fiskar då...) och jag undrar vad man kan ge den enda överlevandes stackars krabaten?... Försöker smula flingor till mikroskopiska bitar .. Men han/hon (yngve... ;-)) verkar inte vara intresserad.. Tror ni han käkar fryst artemia? Röda mygglarver? Sallad? Maltabletter?...kyckling?...you name it.. help me.

                  MVH

                  John

                  ps tack för alla svaren förresten, ska skicka i några till rötter och se om jag kan sänka PH't naturligt. ds

                  Kommentar

                  Arbetssätt...