Scalarer och ägg????

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Oden70
    • January 2007
    • 27

    Scalarer och ägg????

    Har ett par fina scalarer,koi om jag skall vara exakt.... Dom har lagt massor med ägg men ALLTID ätigt upp dom. När jag kom hem i dag så var där nya ägg och dom var i färd med att "festa" på dom.... Jag tömde karet på fisk och tänkte att jag skulle prova om det blev något av äggen... Så nu till frågan.... Hur länge skall äggen sitta inann jag ser om det blivigt något av dom? Var det rätt att töma karet på fisk och klarar dom sig utan sina föräldrar??? Hur skall jag gå tillväga nu? Skall jag byta vatten med gämna mellanrum inann äggen kläkts? Hade varigt bra om ni som VET hade svarat och att vi håller oss till ämnet!!!! För er som undrar så har jag inte kastat firrarna jag tömde från karet... bara omplaserat dom i ett annat kar!!! Skulle uppskatta svar då jag inte e en scalar kille utan en äkta malawidåre!!!!!!!
  • Vic
    • November 2006
    • 1533

    #2
    Scalarerna brukar fläkta äggena så dom får friskt, nytt vatten. Om du riktar pumpen eller något mot dom[inte för nära] så får dom nog det syrerika vatten dom behöver. Sen när dom kläckts så kommer det bli jobbigt att fånga in alla ynglena, så om dom sitter på något du kan ta av kan du sätta dom i en yngel kasse eller nåt.. lycka till!
    Mvh Viktor


    Apistogramma för hela slanten!

    Kommentar

    • Simon Bonnevier
      • June 2012
      • 88

      #3
      Har själv koi scalarer men inga rom än men jag har ett annat par som leker efter cirka 36 timmar kläks rommen och efter en vecka så är dom frisimande
      I love DISCUS

      Mvh Simon ~_~

      Kommentar

      Arbetssätt...