fjärils ägg!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • E.R
    • April 2005
    • 52

fjärils ägg!

Hej!
    Jag har en flat sten med fjärilsciklid ägg på som jag har flyttat över till ett 20l kar.Jag undrar hur man gör så att äggen/ynglen får störst chans att överleva.Har satt en syresten 3cm från äggen.
    Är det not mer man ska tänka på??
    Å sen undrar jag hur ofta fjärilsciklider leker.
    Tacksam för svar!
    hälsningar Emil
    350 l hörn med scalarer,kardinaltetror och dvärg ciklider.
    Ett 60 l med molly,dvärggurami.
  • E.R
    • April 2005
    • 52

Ingen??
    350 l hörn med scalarer,kardinaltetror och dvärg ciklider.
    Ett 60 l med molly,dvärggurami.

Kommentar

• Nitra98
      • June 2005
      • 1987

Ta bort eventuella mögliga ägg. Det är det enda jag vet...
      Min zoon

Kommentar

• marianne.kahkonen
        • January 2006
        • 107

Denna tråden är lite gammal men jag skriver lite ändå.
        Mina fjärilar la ägg för några dagar sen och dom har nu kläckts. Det svåra är inte att få fjärilar att leka utan det är att få ynglena att kläckas och överleva. Jag har försökt i flera månader och varenda gång jag misslyckats har jag fått nya råd. När fjärilarna lekt färdigt flyttade jag över dom till det stora akvariumet, sen hällde jag i mögelmedel hos äggena(dom möglar lätt). Jag höjde temperaturen till 28 grader, dom gillar när det är lite varmare. förra gången jag försökte odla dom så dog dom av att det var för kallt och fick troligen vita prick. När ynglena kläckts efter ca. 2 dagar bytte jag lite vatten, för att få bort lite av mögelmedlet. Fjärde eller femte dagen började jag mata dom med liquidfry, 3-4 droppar 4 gånger om dagen och ska göra det i ca. 2 veckor. Sedan ska jag kläcka artemia och mata dom med. Men just nu är dom en vecka gamla och dom har precis börjat simma runt, i början sprattlade dom mest runt. Jag hoppas att dom klarar sig.

Kommentar

• Vic
          • November 2006
          • 1533

när du flyttade över äggen till det andra karet, flyttade du då över föräldrarna med?
          Mvh Viktor

Apistogramma för hela slanten!

Kommentar

Arbetssätt...