Vill ha Fjärilslarver!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Emmachokladmal
    • December 2006
    • 89

Vill ha Fjärilslarver!

God dag!

Jag har nyligen köpt fyra fjärilar till mitt 54l akvarium..
    Där bor de nu med mina snälla mollys, min underbar gurami hanne och en bög kampfisk (han är kär i guramin! ) och hans två honor... jag har också fyra pansarmalar och en sugmal. de verkar trivas fint! två av dem har redan börjat bilda par tror jag!

Nu vill jag veta vad jag kan göra för att fjärilarna ska lägga ägg! Jag är helt kär i dessa vackra fiskar! har hört att man ska sänta tempertaturen 4 grader? Verkar konstigt tycker jag!

Tacksam för svar!
  • Emmachokladmal
    • December 2006
    • 89

Har hört att de vill ha grottor? Hur bygger jag en på bästa sätt?
    Ska jag bara ta några platta stenar och silokona ihop dem eller hur gör man? Kan man köpa en färdig? typ i plast?

Kommentar

• Whizzer
      • May 2005
      • 498

Fjärilar lägger väl sin rom på flata stenar om jag inte minns fel?
      Whizzer
      http://ninavarblane.blogspot.com

Kommentar

• Emmachokladmal
        • December 2006
        • 89

okej jag har en platt sten nu, jag har läst att de vill ha sand också inte grus? :s jag har grus... tror du att de inte villleka då? och grottan hur ska jag göra med den?

Tack annars för bra tips!

Kommentar

• Edlund
          • September 2004
          • 330

Men dom skall inte ha nån grotta så den kan du ta bort.Sen så kommer det nog problem att ha 2 par i bara 50 liter vatten.Dom kommer aldrig kunna dra upp en kull när det är så litet akvarium.50 l per par fungerar bra.Sen vad har du för övriga invånare ?

Kommentar

• Emmachokladmal
            • December 2006
            • 89

Jag har kampfiskar mollys och en gurami och malar... det är kanske för mycket?

Kommentar

• Edlund
              • September 2004
              • 330

ja

Kommentar

• Emmachokladmal
                • December 2006
                • 89

mm måste säga att jag är trött på mina kampfiskar! men vad kan jag göra åt det nu? känns lite dumt att göra mig av med dem.. få la vänta lite tills det blir mindra befolkning med att satsa på uppfödninga av fjärilar

Kommentar

• Emmachokladmal
                  • December 2006
                  • 89

Tjohoo!

Mina fjärilar har fått bebisar!!
                  De la nog äggen igår och de fanns kvar övaer natten. honan vaktar dem noga och jagar bort både pansarmalar och jättestora guramihannen! Så underbara!

Kommentar

Arbetssätt...