vart kan man köpa billiga fina discus???

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikaelglad
    • December 2005
    • 29

vart kan man köpa billiga fina discus???

hej jag undrar om någon har lite tipps på vart jag kan köpa billiga fina discus...äffär eller odlare spelar inte så stor roll...tacksam för svar..

MVH/M
  • C.Ciklid
    • February 2005
    • 12055

I villken omkrets vill du handla i?
    Karlstad-Amazonakvarium http://discus.ms/about.asp
    Har jag handlat hos. Mycket fina diskus men kanske i de lite högre prisklasserna. (Värda sin peng)

Örebro-Akvariekällaren http://www.akvariekallaren.nu/ kommer satsa mer på diskus framöver. Han har i olika format och brukar alltid kunna luska fram nått trevligt ex. å ta hem om man så önskar.

Västerås-Royal Zoo http://www.royalzoo.se/ Kan ha lite smått och gott inne i bland.

//Camilla
    De sanningar som vi inte vill höra, är nyttigast för oss att lyssna till.

Kommentar

• ansjo
      • November 2005
      • 29967

Kolla in på annonser här på Zoopet och andra forum. Tänk också att billigt inte alltid är bäst. Lita användbara länkar annars:

/Anders

Medlem i NCS - givetvis!

Kommentar

• Edlund
        • September 2004
        • 330

Oftast får man det man betalar för.Lägg några hundringar mer o få bättre fisk.Kommer löna sig i längden

Kommentar

• cgr
          • March 2005
          • 296

Ursprungligen postat av C.Ciklid
          I villken omkrets vill du handla i?
          Karlstad-Amazonakvarium http://discus.ms/about.asp
          Har jag handlat hos. Mycket fina diskus men kanske i de lite högre prisklasserna. (Värda sin peng)

Örebro-Akvariekällaren http://www.akvariekallaren.nu/ kommer satsa mer på diskus framöver. Han har i olika format och brukar alltid kunna luska fram nått trevligt ex. å ta hem om man så önskar.

Västerås-Royal Zoo http://www.royalzoo.se/ Kan ha lite smått och gott inne i bland.

//Camilla
          ingen av de affärerna har särskilt fina exemplar inne nu, särskilt inte amazon som har bland de fulaste diskusar jag sett. gubbero, ciklidleken och zoomässan är tre bra affärer med diskus av hög kvalité.
          Aktiva akvarium:
          180L Juwel Rio,
          Invånare; Fjärilsciklider "Electric-Blue", Corydoras Sterbai, Otocinclus, Golden Nugget, Kardinaltetror, Rödmunstetra

Kommentar

• hfh75
            • April 2005
            • 595

Stavre zoo i Trollhättan hade en hel del inne till bra priser när jag var inne härom dan..
            /Fredrik

-En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

Kommentar

• lennart wiklund
              • April 2005
              • 292

Ursprungligen postat av cgr
              ingen av de affärerna har särskilt fina exemplar inne nu, särskilt inte amazon som har bland de fulaste diskusar jag sett. gubbero, ciklidleken och zoomässan är tre bra affärer med diskus av hög kvalité.
              Vad är det du säger???
              Har du varit dit o kikat nu??
              Jag som tänkte ner med en polare o köpa diskus samt malar....
              pratade med fred(ägaren) förra veckan,då sa han att han hade såååå fina diskusar inne,Suck...då kanke man inte skall åka 55mil i onödan då!!!
              På vilket vis var de fula menar du??

lennart

Kommentar

• Skogsfrua
                • November 2005
                • 309

[quote=lennart wiklund]Vad är det du säger???
                pratade med fred(ägaren) förra veckan,då sa han att han hade såååå fina diskusar inne,Suck...då kanke man inte skall åka 55mil i onödan då!!!

Ja du Lennart.. Fred lät väldigt svenskt på ägaren. Farhid tror jag han heter . De var ganska tunna, stora ögon, sotiga mm. Hittade två jag skulle kunna tänka mig men neej... Tar 1000 gånger hellre en resa till Kaj i Varberg..

Kommentar

• lennart wiklund
                  • April 2005
                  • 292

[quote=Annie72]
                  Ursprungligen postat av lennart wiklund
                  Vad är det du säger???

Ja du Lennart.. Fred lät väldigt svenskt på ägaren. Farhid tror jag han heter . De var ganska tunna, stora ögon, sotiga mm. Hittade två jag skulle kunna tänka mig men neej... Tar 1000 gånger hellre en resa till Kaj i Varberg..
                  Fred Rastar heter han.

lennart

Kommentar

• Skogsfrua
                    • November 2005
                    • 309

OK. Ger mig men alla härifring säger Farhid så jag trodde det var det//A

Kommentar

• Alexander72
                      • April 2006
                      • 244

Håller med Edlund!
                      Fina och billiga discusar kan du leta dig trött efter.

Kommentar

• cgr
                        • March 2005
                        • 296

Ursprungligen postat av lennart wiklund
                        Vad är det du säger???
                        På vilket vis var de fula menar du??

lennart
                        Jag var där för en månad sen och ska du ha snygga diskusar är det fel affär, devisen att man får vad man betalar för stämmer enormt bra på just diskus.
                        Men det bör tilläggas att han har stort utbud av malar och till väldigt bra pris samt att jag tycker att han är trevlig. (även om vissa tycker att ägaren är lite svår att handskas med.)
                        Aktiva akvarium:
                        180L Juwel Rio,
                        Invånare; Fjärilsciklider "Electric-Blue", Corydoras Sterbai, Otocinclus, Golden Nugget, Kardinaltetror, Rödmunstetra

Kommentar

Arbetssätt...