kan man ha fler par?? har ett 133l?
har precis köpt mitt första par fjärilsciklider..
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
jo det var såna jag tänkte på, men zooaffären ville inte hålla med . För fjärilsciklider var sååå snälla så dom kunde inte svara på om dom klara nån annan ciklid. den här är vad jag funderar på: Apistogramma viejita. skulle det fungera?????AnnicaKommentar
-
Jag har två par i ett 100L och det är inga problem, dom jagar varann ibland men det är mest tjafs och inget allvarligt, desutom är dom snälla mot andra fiskar.
Båda paren har lekt men dom eller någon annan har tyvär ätit upp rommen. Hur dom fungerar med andra ciklider kan jag inte utala mig om men hur som helst är det mycket trevliga och fina fiskar.Mvh LeifKommentar
-
mmm dom verkar underbara och jag är väl egentligen inte ute efter yngel mest att titta på dom när dom leker...........AnnicaKommentar
-
Samma här, jag har inget större intresse av en massa yngel därför får dom leka fritt.
Mina fjärilar är förövrigt den gula sorten och verkar väldigt tåliga i motsats till vad som skrivs om att dom är så känsliga, hursom helst så är jag väldigt förtjust i dom, matfriska och orädda.Mvh LeifKommentar
-
Vet inte om mina är av den gula sorten eller............ men hanen verkar regera redan nu efter 6 timmar. Är dom så fredliga som alla säger or notAnnicaKommentar
-
Ursprungligen postat av källebackenjo det var såna jag tänkte på, men zooaffären ville inte hålla med . För fjärilsciklider var sååå snälla så dom kunde inte svara på om dom klara nån annan ciklid. den här är vad jag funderar på: Apistogramma viejita. skulle det fungera?????
Du skulle kunna ha 2 par fjälilar i 133 liter, men inte fler."The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans
any more than black people were made for whites
or women for men." - Alice WalkerKommentar
-
Kommentar