Priser och tillgänglighet på Guldsöm och Eldbuk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Yrrah
    • August 2004
    • 188

    Priser och tillgänglighet på Guldsöm och Eldbuk

    Hej

    Jag funderar på att skaffa lite större ciklider. Har fastnat för dess två och har förstått att dom inte är helt ovanliga ute bland akvarister, men jag har aldrig sett dom i en butik. Jag undrar lite vad dom kan kosta.

    Båda cikliderna ska ju vara ganska lättodlade och jag har läst lite om odling i forumet, är det mycket egenuppfödda yngel ute i handel? Eller är det kanske svårt att lyckas dra upp ynglen?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=377942
  • gladhertha
    • February 2005
    • 1755

    #2
    Köpte mina eldbukar för ca 50:- st, fick dock lite rabatt. Men tror priset låg på 60-70:- ngt.
    Mvh Hanna
    Min Zoon

    Kommentar

    • ch1mpy
      • March 2004
      • 151

      #3
      50-70 kronor per eldbuk låter rimligt för exemplar som inte är för små.

      Ingen aning för guldsöm.

      Kommentar

      • MagicFingers
        • November 2003
        • 3136

        #4
        kolla på annonsforumet här på zoopet
        Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

        Nunc Est Bibendum

        Kommentar

        • Nitra98
          • June 2005
          • 1987

          #5
          Ursprungligen postat av Yrrah
          Hej

          Har fastnat för dess två och har förstått att dom inte är helt ovanliga ute bland akvarister, men jag har aldrig sett dom i en butik.
          Synd att du inte bor i Dalarna då, eldbuk finns i Ludvika på Expert zoo. Skulle inte förvåna mig om guldsöm finns där också, de brukar ha "alla möjliga" ciklider.
          Min zoon

          Kommentar

          • marcuspajp
            • July 2004
            • 448

            #6
            Guldsömmar brukar vara riktigt billiga i affären. Runt 30 gav jag för mina på herkules.
            Salt är ballt

            Kommentar

            • Yrrah
              • August 2004
              • 188

              #7
              Guldsöm måste väl odlas en del och därmed bli billiga, det fanns ju med ett fint bildbevis i fototävlingen 2005! Lustigt att jag inte sett några i affärer (ganska frekvent besökare), men jag får hålla ögonen öppna helt enkelt
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=377942

              Kommentar

              • jocke_ek
                • February 2005
                • 259

                #8
                jag agv 100:- st för mina guldsömmar.
                men dom är dock VF så där av lite dyrare än odlade.

                mvh jocke
                några bilder finns nu på min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=361394

                nya bilder på zoonen på mina 2 nya kar som jag hämtat och börjat montera.
                kommer upp flera bilder under upp byggnaden av dom.
                finns nu en lista på firrarna jag har i respektive kar.

                Kommentar

                • ray
                  • January 2002
                  • 954

                  #9
                  Både guldsöm och eldbuk är vanliga i Göteborg ,NolsCiklidhobby har billiga F1guldsöm .
                  ==> Mitt Bildarkiv ==> Mina Video ==> Min Zoon

                  Kommentar

                  • David.C
                    • October 2003
                    • 50

                    #10
                    Jag vill envist minnas att jag sett både guldsömmar och eldbukar flertaler ggr hos Herkules. Mina egna guldsömmar (föräldrarna) har jag dock (skam skam...) köpt på ett visst tyskt byggvaruhus i grannskapet... Men säg det inte till någon, jag trivs inte riktigt med tanken på att ha köpt fisk där. (Ber om att få slippa försvara det uttalandet. Kabelskor och spik och sånt däremot känns helt naturligt.)
                    Barnen har jag ju annonserat ut här, (Nej nej, inte Josef, utan guldsömmarnas barn ) men troligen har jag angivit ett alldeles för astronomiskt pris (SEK 20).
                    (Jag är dock prutbar ned till ca gratis under rätt omständligheter.)
                    Så om du vill ha småfisk så finns de också på Hisingen.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...