Identifieringshjälp önskas...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Skogsfrua
    • November 2005
    • 309

    Identifieringshjälp önskas...

    Hej ni duktiga discusfantaster. Denna sida har blivit som ett gift för mig och jag letar hela tiden efter ny kunskap... Det jag tycker är svårt att finna är bra bilder för att kunna artbestämma fisken..
    När jag köpte mina första discusar sa säljaren att den ena sorten var Super Blue Diamond men vad är den andra röd turkos eller??? Nästa vända för inköp blev det de två gul/röda. Jag tyckte han sa Golden Diamond men jag tycker inte det stämmer med vad jag sett på andra bilder. En annan här på sidan har samma och han sa att det var pidgeon checkbord.

    Bilden är av dålig kvalité-min kamera och jag kommer inte så bra överrens men vad tror ni att det är jag har simmar i karet??? __________________
    Bifogade filer
  • Skogsfrua
    • November 2005
    • 309

    #2
    Här kommer en annan bild där de syns lite bättre även om denna bild inte heller håller nån god kvalité...
    Bifogade filer

    Kommentar

    • Lucas_no1

      #3
      Dina röda skulle kunna vara "red melon" men svårt att säga.
      Har dock sett exakt likadana som sålts dom det.
      Men det kan vara fel.
      Dom andra har en lite konstig teckning tycker jag så där kan jag inte hjälpa dig.
      Ser ut som en blandras av bluediamond och turkos men jag kan inte det här med vilka anlag som är dominanta och tar överhand så ingen aning blir mitt svar. :-)

      Kommentar

      • drd
        • March 2004
        • 5586

        #4
        Hej Annie !


        Som Lucas skriver så är nog dom röd/orange red melon och dom som är lite randiga är mer åt turkoshållet.
        Jag har några liknande i mitt ena kar som kallas Solid turkos, det skulle kunna va såna.Dom ska visst bli helt turkosfärgade när dom blir större.(mina är 10 cm)
        Dom som är blåa är ett gäng Blue diamond.
        ________________________________________________

        Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

        Kommentar

        Arbetssätt...