baktung nyckelhål?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • SeanChai
    • May 2005
    • 498

    baktung nyckelhål?!

    Hejsan!

    ...en av våra nyckel har släpande bakdel, det verkar som om den är helt lam i bakändan. stjärtfenan fungerar men det verkar som om analfenan inte fungerar (han / hon rör den aldrig). vi har 7 nyckelhål just nu och efter att denna blev baktung så jagar dom andra bort den när det är mat, men har aldrig sett att dom jagar bort varandra (förutom den nämnda). någon som har någon aning om vad det är för fel, avlivning, tillfälligt fel...???

    tacksam för svar.

    // SeanChai
    Min Zon

  • MotorShip
    • October 2004
    • 75

    #2
    Ursprungligen postat av SeanChai
    Hejsan!

    ...en av våra nyckel har släpande bakdel, det verkar som om den är helt lam i bakändan. stjärtfenan fungerar men det verkar som om analfenan inte fungerar (han / hon rör den aldrig). vi har 7 nyckelhål just nu och efter att denna blev baktung så jagar dom andra bort den när det är mat, men har aldrig sett att dom jagar bort varandra (förutom den nämnda). någon som har någon aning om vad det är för fel, avlivning, tillfälligt fel...???

    tacksam för svar.

    // SeanChai
    Hade liknande besvär med mina blå ciklider. Hade 3st, varav två bildade par. De jagade den tredje som fick samma tunga bakdel som du nämner, pga stress tor jag.
    Jag flyttade min till ett separat kar som den var själv i. Där hämtade den sig, och blev "normal" igen. Ja vad jag kunde se iaf.
    Nu har den flyttat till min granne och lever livet i deras kar.

    Vet inte om detta bara gäller min, eller om jag hade tur med ngn sjukdom jag inte känner till.
    Testa å flytta den är mitt råd.

    Lycka till
    mvh
    Stefan


    Min Zoon

    Kommentar

    • SeanChai
      • May 2005
      • 498

      #3
      tack så mycket, ska testa det på en gång.


      // SeanChai
      Min Zon

      Kommentar

      Arbetssätt...