Apistogramma efterlysning

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • apisto_vf
    • August 2004
    • 140

Apistogramma efterlysning

Nån som har sett dessa arter i butik, eller kanske äger ett gäng eller vet hur man kan få tag på dem?

Apistogramma sp. papagei/parrot
    Apistogramma sp. breitbinden
    Apistogramma sp. abacaxis/wilhelmi
    Apistogramma eremnopyge

samt Nannacara adoketa

Tacksam för svar även om det nu skulle vara tyska butiker
  • PatrikMalmo

adoketan har vi sett i tyska butiker för längesedan, minns inte längre vilken av dem det var - Kölnområdet i vilket fall, möjligen Aquarium Tonndorff (utanför Hamburg). Det var dock bara en av oss som vågade kolla på priset... smådyrt får jag säga.

Apistona har jag inte sett öht, om det inte trixats med namnen - det är inte alltid butikerna vet vad de har, och det finns en hel del som bara skriver Apistogramma sp. på arter de inte känner igen. Ska försöka lägga namnen i bakhuvudet, stöter ibland ihop med lite folk som är totalt inne på Apisto - kanske kan det ge napp.

Hilsen,

P
    Senast redigerad av Gäst; 03 November 2005, 17:32.

Kommentar

• mmm
      • June 2004
      • 901

Åleds kommer (eller har) få in Apistogramma sp Purple den här veckan. Jag har försökt ta reda på vilken sort det är och det skulle kunna vara papagei/parrot. Se t.ex. sista posten i den här forum-tråden:

Hälsningar
      Mattias
      /Mattias

Kommentar

• apisto_vf
        • August 2004
        • 140

mmm, du har verkar ha lite åledskunskap. Eftersom A sp. papagei/parrot kommer från Peru så kanske det betyder att en importsändning från Peru är på gång (har kommit), eller har jag feltolkat?

Kommentar

• apisto_vf
          • August 2004
          • 140

patrikmalmö, jag har sett N. Adoketa på någon dansk butiks hemsida/fisklista, kan inte hitta igen butik bara, du kanske har koll på läget när det gäller butiker i danmark. Har du nån bra rekommendation i övrigt om danska affärer så skriv gärna det med.

Kommentar

• mmm
            • June 2004
            • 901

Jag bor ju inte så långt från Åleds, så det har blivit naturligt att jag handlat där. Eftersom jag själv tänkt skaffa någon mer Apistogramma så frågade jag nyligen om det hade något mer på gång, så det är därför jag har lite koll.
            /Mattias

Kommentar

• Winnie
              • September 2008
              • 115

Det har ju gått ett tag sedan senaste inlägget på den här tråden...
              men jag undrar ändå hur det gått med sökandet eter arterna?
              Dessa står högt på min egen önskelista. Hör va er om ni får nys om
              något! Tack på förhand

Kommentar

Arbetssätt...