Tipps på ciklider till ett 150 liters akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ex-Rated
    • October 2005
    • 28

    Tipps på ciklider till ett 150 liters akvarium

    Jag ska nu göra mig av med mina JD för att de är för agresiva och karet är för litet. Så jag ska nu skaffa mig andra ciklider. Jag hade tänkt mig några som blir ca 10 cm och går att ha i mitt 150L kar. Jag har redan haft zebra, palett, fjäril, rödciklid mm. och vill ha några som är lite mer ovanliga och kanske lite svårare. Gärna några med vackra färger.

    Mycket tacksam för svar.
  • Tropfrog
    • October 2002
    • 8078

    #2
    Det låter som att du letar efter någon apistogramma sort. Det finns många, så du får leta och välja själv.
    MVH
    Magnus
    min zoon

    Kommentar

    • Ex-Rated
      • October 2005
      • 28

      #3
      Tackar för tippset. Jag har tittat lite på apistogramma sorterna och en del verkar väldigt bra men en del var inte så färggranna. Bara lite smått på fenorna.

      PS. Jag har ju tänkt att de ska leka så helst inte någon med odlingsvalör G. DS

      Kommentar

      • BeachMagnus
        • August 2005
        • 49

        #4
        Jag var själv och kolla på apisto arterna idag och måste säga att bilderna här inte riktigt sannings enliga. Hittade en väldigt vacker gul apisto som jag tyvärr glömt namnet på. Du får ut och spana i butikerna tycker jag.
        112l rent kaos
        24l tillväxt

        Kommentar

        • Linda_A
          • March 2005
          • 1479

          #5
          Hej!

          här finns en massa apistogramma att titta på. http://www.apistogramma.com/cms/inde...=120&Itemid=34


          Sen finns det säkert en hel del västafrikanska ciklider som hade passat.

          Du vet att du kan söka här på zoopet efter ditt akvariums mått?
          //Linda

          Kommentar

          • Ex-Rated
            • October 2005
            • 28

            #6
            Tack så mycket Linda. Länkarna var väldigt bra!

            Ps. Det behöver inte vara Americanska ciklider. Det kan lika gärna vara från africa. Bara de kan vara i mitt kar. Och ska vara hyfsat lätta att få lek på. B eller S helst inte G får då är det problem.

            Kommentar

            • Linda_A
              • March 2005
              • 1479

              #7

              Kan du kolla på dem..

              Vilken status de har ang odlingen kan jag inte säga på rak arm. Men det låter lite som att kanske palettcikliden skulle passa dig.
              //Linda

              Kommentar

              • Ex-Rated
                • October 2005
                • 28

                #8
                nä palettciklig har jag fått nog av. De ynglar av sin vare sig man vill det eller inte. Det blir nog en grupp med apistogramma tror jag. Men kom gärna med mer förslag.

                Kommentar

                • Linda_A
                  • March 2005
                  • 1479

                  #9
                  Ursprungligen postat av Ex-Rated
                  nä palettciklig har jag fått nog av. De ynglar av sin vare sig man vill det eller inte. Det blir nog en grupp med apistogramma tror jag. Men kom gärna med mer förslag.
                  Vad för vattenvärden har du då?
                  //Linda

                  Kommentar

                  Arbetssätt...