Dvärgciklider???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Karlsson
    • March 2005
    • 11

    Dvärgciklider???

    Har nu tagit upp ett av mina små kar (typ 75L) ur källaren som jag hade tänkt ha några dvärgciklider i. Nån som har nått tips va ja kan ha för några i de då jag inte har så stora kunskaper om denna art. Vet att akvariet är i minsta lagret men de borde ju fungera med ett par arter tycker ja. Skriv gärna vad ni tycker skulle funka och hur många av varje art jag bör ha.
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Du kan ju kolla in på Zoopets artbeskrivningar och markera storleken på akvariet och resp. grupp av ciklider (huvudsakligen sydamerika-dvärgciklider och tanganyika-substratruvare (nämner det även om du lagt in frågan på amerikanska ciklider)) och sedan läsa lite om dom.

    I ett så pass litet akvarium tycker jag att du skall nöja dig med 1 ciklidart - hur många man skall ha om om man kan ha något annat med dom beror på vilken art man väljer.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Karlsson
      • March 2005
      • 11

      #3
      ok men om jag vill ha några tanganyika-substratruvare vilka arter kan jag då ha och hur många av varje art???

      Kommentar

      • alcar
        • April 2005
        • 1398

        #4
        di kan ha paletciklider
        mvh alexander
        min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=516459

        Kommentar

        Arbetssätt...