Tja! Går i tankarna om att skaffa "Oscar"......har kollat på lite annonser men då jag inte är så insatt så undrar jag om nån vet vad dom brukar ligga på i pris.....man vill ju inte bli lurad.....storleken rör sig om ca 20cm......parvis.....
påfågelciklid
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
kanske 150 kr styck, mer om det är lekpar. Hoppas bara att du trivs med att inte ha vare sig några andra fiskar eller väkter i akvariet...De äter nämligen precis allt och alla...
-
Ursprungligen postat av Taiwan RedTja! Går i tankarna om att skaffa "Oscar"......har kollat på lite annonser men då jag inte är så insatt så undrar jag om nån vet vad dom brukar ligga på i pris.....man vill ju inte bli lurad.....storleken rör sig om ca 20cm......parvis.....
Iallafall minst 150kr/st
Är du intresserad har jag två st i 15cm klassen till salu, intresserad så skicka mej ett Privat Medelande
Ursprungligen postat av SuperteddybearHoppas bara att du trivs med att inte ha vare sig några andra fiskar eller väkter i akvariet...De äter nämligen precis allt och alla...
Visst dom är stora i munne och kan vara simmande soptunnor.
Jag har haft 2st nu i snart ett år, visst några småfiskar har det gått åt
Och jag har ändå haft mina två tillsammans med en del andra fiskar som klarat sej
Men några växter har dom inte gett sej på
Det går att ha dom tillsammans med andra fiskar, var bara noga med att Påfåglarna kommer in i karet senare än andra fiskar, bygg med rötter och sten så Påfåglarna ha någonstanns till sej själva.
Då kommer det går bra, men ingen går säker.
Tänkte bara poängtera detta för jag har märkt att Påfåglar har fått en dåligt rykte med tiden.
//PeterKommentar
-
har själv tre stycken 20 cm, och det plaskas ut minst en dl vatten vid varenda matning, vi väcks ofta om natten av rejäla skvalp eller "rutdunsar". än så länge har inte någon växt klarat sig längre än 2 månader, och de har tagit död på en lika stor malawiciklid, samt tuggar lite på varandra när de känner för det.
TROTS allt detta så finns det nu i huset ytterliggare 3 st påffar i ett "uppväxtkar", akvarium nr tre med bara påffar är på uppstart, så att TROTS att det äter allt som går in i munnen så kan jag i nuläget inte komma på en enda fisk som är så förbannat underhållande, charmig och "egen" som just påfågelcikliden, dåligt rykte eller ej. Jag har enbart glädje av mina...Kommentar
-
Påfågelciklid
Jag har 3 st påfågelciklider i mitt 540 liters akvarium och jag håller med om i stort sett allt som har sagts här om dem. De är extremt underhållande och personliga, men de skvätter ut väldigt mycket vatten och "möblerar om" i akvariet precis som de vill.
Mina är nog fullvuxa. Den största mäter nog närmare 30 cm. Jag läser här ovan att de går bra ihop med andra fiskar, men gäller det även monsterstorlek som mina?? Jag funderar nämligen på att sätta i nån annan fisk men vet inte vad som ev skulle kunna klara sig... Tips någon??Kommentar
-
Ursprungligen postat av Superteddybearkanske 150 kr styck, mer om det är lekpar. Hoppas bara att du trivs med att inte ha vare sig några andra fiskar eller väkter i akvariet...De äter nämligen precis allt och alla...
/JimmyKommentar
Kommentar