Fjärilar med räkor?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Paula&Jimmy
    • April 2005
    • 397

    Fjärilar med räkor?

    Jag har ett kar, nu på 60 L, ska skaffa ett 120 L till hösten. Nu har jag i två praktbotia, två filterräkor och en klogroda. Jag hade förut en palett, men min granne fick henne eftersom hon var ensam och han hade råkat få två hanar.
    Nu är det alldeles tomt, hon var min lilla bebis som alltid var framme och helt orädd.
    Jag har tittat länge på fjärilsciklid och tycker dom är mycket vackra. Funderar på att köpa två sånna. Funderar bara på hur det går med de andra bottendjuren.
    Paletten gjorde aldrig någon förnär, men eftersom hon var ensam så var hon inte så revirhävdande.
    Hur tror ni att det kommer gå? Jag vill inte att någon ska komma till skada, men tänker om det kanske ändå går bra, om inte annat, så iallafall när jag skaffar större.
    Har också ett 310L med malawi, om det krisar sig kanske dom kan gå där i tills jag skaffar det större? Det finns två små rubiner där i, så jag tror inte storleken är någon fara då det finns gott om gömställen till minstingarna.

    Tacksam för svar och åsikter!
    Senast redigerad av Paula&Jimmy; 02 August 2005, 15:23.
    Proffsiga amatörer (...?)


    Paulas zoon
  • Danne_K
    • February 2005
    • 1034

    #2
    fjärilarna kommer förmoderligen inte skada nån har haft de själv både bolovianska och vanliga. fjärilar är mycke mer fredliga än paletter (yngel tjuvar)

    Kommentar

    • Paula&Jimmy
      • April 2005
      • 397

      #3
      Tack för hjälpen. Jag var nere förut o köpte ett 180L istället för 120.. kunde inte hålla mig
      Jag la 2 fjärilar i mitt lilla kar, dom har jagat min kulfisk lite.. men biter dom honom så får dom skylla sig själva, han är ju giftig...
      Har sett att dom legat bredvid räkorna, men inte sett att dom rört någon.
      Hoppas att dom håller sig så här lugna!
      Proffsiga amatörer (...?)


      Paulas zoon

      Kommentar

      Arbetssätt...