Komplement i 720 L??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mattias Andersson
    • March 2003
    • 826

    Komplement i 720 L??

    För tillfället har jag 8 st Discusar 5-8 cm, 30 kardinaltetror, 10 fläckiga pansarmalar, 2+4 endlersguppy, 1+3 Black molly, 1+4 ap. bitaeniata och lite olika algätare i karet.

    Har planterat crinumlökar utmed hela högra kortsidan, sen en stor hålig rot i mitten och 5 st svärdsplantor i den vänstra delen, svärdsplantorna är delvis täckta av en rot.

    Det jag nu funderar över, är nån art som är relativt aktiv och håller sig i dom mellersta regionerna av karet... iofs får det inte vara för aktivt, för då stressar dom discusarna.

    Så vad ska jag satsa på??

    Har varit inne på nån jordätare eller att släppa i ytterligare nån dvärgciklid, men dessa är ju antingen så små så man knappt ser dom i ett 720 eller så håller dom sig på botten..
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    fasen Matte ?? Har du skaffat riktiga fiskar ?? (diskus) hehehe !!
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Mattias Andersson
      • March 2003
      • 826

      #3
      Ursprungligen postat av drd
      fasen Matte ?? Har du skaffat riktiga fiskar ?? (diskus) hehehe !!
      Japp, fick ju en släng med sjuka i karet så allt de andra dog , ville inte skaffa samma sorts fisk igen så de blev lite fina discusar

      Kommentar

      • Lucas_no1

        #4
        Tycker du har fisksoppa så det räcker.

        Sen har ju du 8 discus som förhoppningsvis blir stora och fina så dom räcker.

        Mvh Lucas :-)

        Kommentar

        • Lenmar
          • February 2004
          • 6154

          #5
          Jag håller nog med Lucas om att det kan räcka som det gör. Fler fiskar kommer bara göra ett rörigare intryck. Guppysarna och mollisarna tycker jag inte riktigt platsar med de andra fiskarna, de borde få va i eget kar. Diskus, dvärgciklider, pansarmalar, tetrorna och malarna borde räcka. De rör ju sig i de flesta av regionerna?! Åtminstone snart!
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

          Kommentar

          • Tom_N
            • July 2005
            • 76

            #6
            mer discusar..

            //tom

            Kommentar

            • oveb
              • January 2004
              • 2577

              #7
              Håller med, ut med levandefödarna och skaffa eventuellt någon till riktig firre...
              Tröttnade på sötvatten... Finns numera på saltvattensguiden.se.

              Kommentar

              • Tom_N
                • July 2005
                • 76

                #8
                black molly är jag lite tveksam till med endlers guppy tycker jag är fina... och trevliga. men vanliga guppy tycker jag inte är så mycket att hurra för!

                //tom

                Kommentar

                Arbetssätt...