Guldsöm, texas och synspilum.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Cyruz
    • November 2002
    • 55

    Guldsöm, texas och synspilum.

    Är detta en kombination som kan fungera i ett kar på drygt 900 liter ?
    Kan man ha några robusta växter tillsammans med dessa (t.ex. anubias) eller är det bara bortkastade pengar ?
    Är det någon som vet någon affär i stockholms- eller uppsala-området (bor ungefär mitt emellan.) som kan tänkas ha någon/några av dessa ciklidarter hemma ?
    Jag antar att det är lika bra att satsa på en grupp ungdjur av varje art, för om man får tag på redan utparade av någon art och sedan ungdjur av en annan så antar jag att ungdjuren råkar illa ut, eller ?


    Tacksam för svar.


    MVH.
    //Cyruz
    MVH.
    //Cyruz
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej,
    Tre tuffa arter, men det kan nog fungera förutsatt att det finns gott om gömställen i akvariet.
    Som du skriver är det bäst att satsa på en grupp med ungdjur som får para ut sig.
    Det blir nog inte så lätt att ha växter planterade i akvariet eftersom de gräver en hel del. Tror dock att det kan funka med flytväxter eller med växter som fästs vid en sten eller rot (se i sökarkivet (på nyckelord) för växter).
    Var du kan få tag på dessa fiskar har jag inte en aning om.
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Cyruz
      • November 2002
      • 55

      #3
      Tack för svaret Kjell.
      Jo, blir det växter så hade jag tänkt mig några anubias fastsatta på några rötter.

      MVH.
      //Cyruz
      MVH.
      //Cyruz

      Kommentar

      Arbetssätt...