oscar-ciklider vad för mat?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • -mapa-
    • March 2005
    • 128

    oscar-ciklider vad för mat?

    Hej jag har två mat glada oscar som jag matar med kullor.
    Men dom växer inte jag matar dom en gång om dagen och dom äter mycket vad för?
    MVH MARCUS.... -MAPA-
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=374885

  • FI
    • January 2002
    • 1153

    #2
    Stress, ett litet akvarium, gammal mat och dålig vattenkvalitet är faktorer som påverkar fiskarnas tillväxttakt.
    Hur som helst, själv tycker jag pellets är bra mat till små påfåglar, sedan då de blir större är det bättre att köra med lite köttigare mat, t.ex. räkor, bitar av fisk, småfisk osv. Frysfoder kan också fungera om man ger dem otinade bitar som de kan glufsa i sig hela.
    Fredrik Isaksson
    Bildarkivet

    Kommentar

    • Redbullen
      • April 2005
      • 1129

      #3
      Ursprungligen postat av FI
      Stress, ett litet akvarium, gammal mat och dålig vattenkvalitet är faktorer som påverkar fiskarnas tillväxttakt.
      Hur som helst, själv tycker jag pellets är bra mat till små påfåglar, sedan då de blir större är det bättre att köra med lite köttigare mat, t.ex. räkor, bitar av fisk, småfisk osv. Frysfoder kan också fungera om man ger dem otinade bitar som de kan glufsa i sig hela.
      Tjenna

      Håller med Fredrik lite, i början när dom är små är de rätt bra med kulor, men med tiden annan mat och större bitar.
      Mina åt bara pellets i början men fick vänja dom vid annan mat efterhand..

      Idag äter dom mygglarver, räkor, gurka, pellets, ja de mesta som går in i truten på dom...

      Kolla upp vattenvärden, möblera om helt i akvariumet, jag möblerade om helt en gång när jag tyckte dom var stimmiga och nervösa, efter de lugnade dom sej, mycket gren och grottor at undersöka eventuellt gömma sej i om dom blir rädda.
      Efter ommöbleringen och bättre vattenvärde växer dom som ogräs, det är iallafall en centimeter i månaden drygt och det är mycket..

      Lycka till

      // Peter

      Kommentar

      Arbetssätt...