Apistogramma hongsloi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    Apistogramma hongsloi

    Hallå

    Jag har ett par av ovantsående och jag tycker inte att hanen verkar kry.Han är slö och ligger stilla på botten i mellanåt och simmar sakta.Saken är den att han och hans fru har gömt sig bakom bakgrunden i flera veckor och bara kommit fram när det har serverats levande mygg.Nu gjorde dom misstaget att komma fram båda två samtidigt.Då passade jag på att täta hålen med filtermatta.Men nu såg jag att han saknar ett fjäll strax ovanför ena ögat och verkar slö.Men som sagt jag har ju inte kunnat observera honom innan då dom har varit bakom bakgrunden.Igår så låg han på botten lutad mot bakgrunden och då fiskade jag upp honom och flyttade till lilla 25 litraren för observation.Han är nu oerhört blyg har försökt att muta honom med frysta mygg.Tror han äter när man inte står framför.Om man ställer sig på ett par meters håll så simmar han runt annars så ligger han och trycker.Är dom slöa av naturen och gillar att ligga på botten eller??
    Fredrik

    Edit:jag ökade även tempen till 29 grader i lillkaret då han kliar sig imellanåt
    Tänkte sticka iväg och köpa lite salt och hälla i
  • fredrikakesson
    • November 2003
    • 1363

    #2
    Nu verkar han må bättre.Äter och så men fjället som saknas strax ovanför ögat.....Ska jag göra något ex slå i salt och i så fall hur mycket??
    Fredrik

    Kommentar

    Arbetssätt...