Lönt att köpa diskus när de ska flyttas sen ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mazi
    • January 2004
    • 868

    Lönt att köpa diskus när de ska flyttas sen ?

    Hej ! Jag funderar på att önska mig 10 diskusar när jag fyller år (23 December) eller i julklapp. Jag ska flytta ner akvariet en våning om lite mer än ett år. Är det lönt att köpa dem om jag ändå ska flytta dem sen ? Jag får ju fiska upp dem och ha dem i spannar så länge...

    MVH Max
  • Quartex
    • November 2003
    • 539

    #2
    Tja mazi !

    Jag hade helt klart väntat att införskaffa diskusarna tills efter att karet blivit flyttat och inkört igen. Diskus är mycket känsliga och skulle inte vågat ha dem i spannar! Du kan ju ändå önska dig dem.
    Dumt att ta onödiga risker med så dyra fiskar.

    //Jesper
    To boldly go where no fish gone before!

    Kommentar

    • Gluch
      • September 2004
      • 157

      #3
      Hej!
      Det beror på, jag flyttade mina en gång på en timma och dem lägger ägg nu=)

      Kommentar

      • weezo
        • September 2004
        • 103

        #4
        men de e ändå över ett år dit ju...
        att gå och vänta i ett år bara för att man sa flytta ner karet... hmm
        ja skulle nog spara så mkt vaten som möjligt och ha diskusarna i ett annat kar under tiden

        Kommentar

        • onkyo
          • November 2003
          • 136

          #5
          Klart att du kan flytta diskus. Fast skaffa ett mindre kar medans du flyttar. Om ett år bör du fått ut ett lekpar av 10 stycken så det kommer du ändå att behöva om du ska odla på dom.

          /C
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=131500

          Kommentar

          • stahl_mikael
            • November 2003
            • 293

            #6
            Självklart att du borde önska dig om det är så lång tid det gäller. Om du är rädd för flytten då så är det lungt. Discusarna måste ju flytta till dig när du köper dom

            Kommentar

            Arbetssätt...