Zebraciklider varför?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pefra0123
    • August 2004
    • 1

    Zebraciklider varför?

    Mina yngel växer upp och jag har svart vitrandiga och sen är en del rosa, är det någon som kan tala om orsaken.
    Är det så att könen skiljer sig åt tills de är könsmogna eller????
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Dina föräldrafiskar har anlag för albinism - de rosa är albinos.
    Om bägge dina föräldrafiskar är randiga, så var en av deras föräldrar sannolikt en "elfenbensciklid", dvs albinoformen av zebraciklid.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • stahl_mikael
      • November 2003
      • 293

      #3
      Japp honorna får röd prikig buk. tror det finns bild på det här på zoopet. ja kanske har nån bild också om du kollar på min zoon. kmr inte ihåg riktigt

      Kommentar

      • stahl_mikael
        • November 2003
        • 293

        #4
        http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=212

        Kommentar

        • Shepard

          • March 2003
          • 13992

          #5
          Hej

          "Elfenbenscikliden" är ingen albino, eftersom den har svarta ögon. Jag har också fått några vita i kullar där båda föräldrarna varit randiga, och nå´nstans i släkten har det funnits en eller flera vita zebraciklider. Det finns även en annan framodlad variant som kallas calico, som är vit med svarta fläckar. Trefärgade katter, det vill säga sköldpadd och vita (oftast svart, röd och vit), kallas också calico. Jag antar att det bara är calicozebrahonor som är trefärgade, eftersom zebrahanar inte har nå´t orange i sig.

          MVH Micke
          "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
          Min profil
          Mitt galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...