Nybörjare!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pecera
    • September 2004
    • 38

    Nybörjare!

    Hallå!

    Lite tips på någon fin nybörjardiscus kanske?

    Själv ville jag ha blue diamond, men det var icke att rekomendera till nybörjare på discus.
    "Ett gott skratt förlänger livet!!"

    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=301838
  • Black_666
    • October 2003
    • 475

    #2
    eeeh, om jag har fattat det rätt är alla diskus diskus, det är inte olika arter, bara olika färger/former... Men, visst, en del av färgerna (gud så krångligt...) kanske är mer känsliga?
    Black Molly

    Kommentar

    • Mattias Andersson
      • March 2003
      • 826

      #3
      DEt enda som skiljer är utseendet/färgen....

      Kommentar

      • Tropfrog
        • October 2002
        • 8078

        #4
        En del sorter är mer linjeavlade än andra, de brukar generellt vara lite svårare. Alla dom kraftigt blåa fiskarna kan vara odlade i alltför långa linjer, och kan följatktligen vara lite svårare.

        Dock så handlar det bara om statistik efterssom du kan få en pigeonblood som är mycket känsligare än en annan bright blue.

        DVS väljer du bort kraftiga blåa färger så ökar schansen för att det blir en bra fisk framåti tiden.
        MVH
        Magnus
        min zoon

        Kommentar

        • Pecera
          • September 2004
          • 38

          #5
          Ursprungligen skickat av Black_666
          eeeh, om jag har fattat det rätt är alla diskus diskus, det är inte olika arter, bara olika färger/former... Men, visst, en del av färgerna (gud så krångligt...) kanske är mer känsliga?
          Vad vet jag???? Framför bara vad akvariehandlar´n sa. Han borde ju veta tycker man....eller..
          varken du eller jag är ju några experter, krångligt eller inte, visst är det väl bättre med så mycket information som möjligt innan man skaffar några?
          "Ett gott skratt förlänger livet!!"

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=301838

          Kommentar

          • Tropfrog
            • October 2002
            • 8078

            #6
            Om diskus är en eller flera arter diskuterar forskarna en del, och dom är inte överens. Den senaste rapporten tyder dock på att det är samma art.

            Att din handlars skulle ha en aning om vad han snackar om håller jag för föga troligt. Det går att räkna diskus kunniga handlare på handens 5 fingrar.
            MVH
            Magnus
            min zoon

            Kommentar

            Arbetssätt...