Kan dessa fungera i ett 540 liter?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stew
    • July 2004
    • 1736

    Kan dessa fungera i ett 540 liter?

    30 rödmunstetror
    1 pleco
    1 ancistrus
    4 praktbotior (inget måste)
    6 st. Geophagus Altifron (2 hanor och 4 honor, enligt http://www.zoopet.com/akvarium/fisk.asp?NR=926)
    2 st chockladciklider (1par)

    Räknar man 1liter per 1cm fisk så hamnar man runt 450. (Vet att detta kan vara missvisande).

    Praktbotiorna hör inte riktigt hemma i denna sammansättningen. Men jag har inte mage att göra mig av med dem
    540l Malawi
    180l Växt / sällskapskar
    90l odlingskar
    50l odlingskar / karantänskar
  • Qwerty
    • December 2003
    • 526

    #2
    japp det kommer funka men antagligen kommer du få köpa in en grupp av choklad cikliderna ... för dom bildar oftast inte par om du bara köper in så du kab ju köpa in en ungrupp och låta dom para ut sej
    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

    Kommentar

    • ShadowDawn
      • August 2003
      • 313

      #3
      Det ända du kan tänka på är att plecos kan bli väldigt hårdföra när dem blir större och de skitar ner något fruktansvärt.
      Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

      Kommentar

      • Stew
        • July 2004
        • 1736

        #4
        Ursprungligen skickat av ShadowDawn
        Det ända du kan tänka på är att plecos kan bli väldigt hårdföra när dem blir större och de skitar ner något fruktansvärt.
        Mmmm... Funderar på att göra mig av med den. Skaffa ett par ancistrus till istället. Eller någon trevlig l-mal...

        540l Malawi
        180l Växt / sällskapskar
        90l odlingskar
        50l odlingskar / karantänskar

        Kommentar

        • Stew
          • July 2004
          • 1736

          #5
          Ok.

          Vad tror ni om detta?

          6 st Chokladciklid 6x25cm
          6 st Geophagus altifrons 6x30cm
          30 st rödmunstetra 30x4cm
          3 ancitrus 3x15cm
          4 siameser 4x15cm

          En ok blandning?
          540l Malawi
          180l Växt / sällskapskar
          90l odlingskar
          50l odlingskar / karantänskar

          Kommentar

          • Laesk
            • March 2004
            • 399

            #6
            12st 25-30 cm fiskar i 450 liter... för mig låter de på TOK för mycket!
            http://hem.bredband.net/b396924/web/index.html
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=184765

            Kommentar

            • Stew
              • July 2004
              • 1736

              #7
              Ursprungligen skickat av Laesk
              12st 25-30 cm fiskar i 450 liter... för mig låter de på TOK för mycket!
              Det är den färdigvuxna storleken ja. Men för att få fram par så krävs det nästan att man startar med ett gäng.

              Och sedan så är karet på 540 liter. Inte 450.
              540l Malawi
              180l Växt / sällskapskar
              90l odlingskar
              50l odlingskar / karantänskar

              Kommentar

              • Qwerty
                • December 2003
                • 526

                #8
                stew som du ser det kan man inte räkna för dom kan simma över varandra
                363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

                Kommentar

                • Stew
                  • July 2004
                  • 1736

                  #9
                  Hur många skulle jag kunna ha då?

                  Det är väldigt svårt att få någon ordning på detta när den ena säger att det går bra och den andra säger att det blir på tok för många fiskar i karet.

                  Någon som kan få rätsida på detta?
                  540l Malawi
                  180l Växt / sällskapskar
                  90l odlingskar
                  50l odlingskar / karantänskar

                  Kommentar

                  • Qwerty
                    • December 2003
                    • 526

                    #10
                    jag tror nog att det blir bra fall du tar 4 st. Geophagus Altifron (1 hanor och 3 honor
                    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

                    Kommentar

                    • ShadowDawn
                      • August 2003
                      • 313

                      #11
                      Det var väl bara meningen att du skulle ha ett par choklader i slutändan så jag ser inte varför det inte borde funka.
                      Laesk trodde nog att du skulle ha kvar de resterande fyra också.
                      Dock så blir det ju ändå 8st stora klunsar sammanlagt (2cho+6alt) vilket kan vara lite mycket och så du lär nog behöva ett rejält filter, men det ska väl inte vara omöjligt att få det att funka.
                      Funkar det inte är det väl bara att lämna in de fiskar du inte kan ha kvar.
                      Så prova!
                      Att ha en paroonhaj i ett vanligt akvarium är som att ha en guldfisk i en skål - FÖRKASTLIGT!

                      Kommentar

                      Arbetssätt...