Scalare

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • skraegget
    • February 2002
    • 157

    Scalare

    Vad ger man sina unga scalarer, så att dem växer och mår bra ? Dem är nu 4-6 cm från nos till stjärtfena. Och hur gammla kan dem vara.

  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    #2
    Hej igen,
    Tycker att cyclops är ett jättebra foder för skalarer i den storleken. I övrigt hänvisar jag till frågan i samma ämne på "Foder".
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell

    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • skraegget
      • February 2002
      • 157

      #3
      Jag har cyklops men det löser upp sig och mycket hamnar i filtret. Har du något tips om hur man utfodrar med cyklops?
      Man kan ju skälvklart stänga av pumpen, men det skitar ner mycket ändå när det blir upplöst.

      Kommentar

      • Ingemar w
        • January 2002
        • 73

        #4
        Hej !
        Fryst Artemia tycker mina ungscalarer är mums, skitar inte ner och luktar inte illa. Vita mygglarver går ochså ner. 4-6 cm? då borde dom vara 6-7 mån.

        Mvh Ingemar
        Mvh Ingemar

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Hej igen,
          Brukar servera allt frysfoder fryst, men brutet i små bitar eftersom det smutsar ner mindre då. Kanske lägger du i för mycket åt gången eftersom det smutsar ner så mycket för dig. Matar själv med cyclops utan några större problem.
          Annars är ju, som Ingemar skriver, också artemia ett bra skalar-foder.
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell

          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • skraegget
            • February 2002
            • 157

            #6
            Tack Ingemar W för tipsen. Ska pröva med fryst artemia.
            Tack Kjell för svaret, men jag lägger i en liten fryst bit i akvariet nu. Som sedan löser upp sig och skitar ner.

            Kommentar

            Arbetssätt...