Zebraciklid-yngel!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Baffy_84
    • June 2003
    • 2

    Zebraciklid-yngel!

    Mina Zebror har fått massor av yngel o jag vet inte vad ja ska ge dom för foder o hur ofta, ger dom vuxna mellanstora ciklid-pellets. Ska dom vara kvar med föräldrarna eller sk ja lägga över dom i separat akvarium. Tack för en bra sida!
    Micke
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Om jag var du skulle jag låta ynglen gå kvar hos föräldrarna, de är vanligen mycket duktiga föräldrar.
    Du kan prova att försöka få ner finkrossat torrfoder hos ynglen, eller kläcka artemia. Vattenloppor kan också fungera om de inte är för stora.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • Fawkes
      • February 2004
      • 246

      #3
      Först måste du vara säker på att du verkligen vill att alla ska överleva. Zebraciklider är väldigt svåra att bli av med så om du inte vill ha alla själv så bör du inte göra nånting. Låt de gå kvar med sina föräldrar är mitt råd. De kommer att vakta & ta hand om ynglen ett tag, (mina vaktade tills de var redo att leka igen) efter det så får de klara sig själva. Kanske någon överlever. Låter hårt men jag lovar att du inte vill bli sittandes med 20 vuxna zebraciklider & att avliva dem då är ett betydligt sämre alternativ.
      Kanske kan du flytta några stycken till ett annat akvarium & föda upp dem för sig, det är alltid kul att se hur fiskarna utvecklar sig & så är det ju övning om du kanske bestämmer dig för att föda upp svårare(mer lättsålda?) fiskar.

      Mvh /Anna
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=178191

      Kommentar

      Arbetssätt...