Konstigt förhållande ;)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    • May 2003
    • 1831

    Konstigt förhållande ;)

    Tja!

    Nu har jag haft 2 st red turkos discusar i ett 70 l kar pga. lek. De la ägg 2 gånger med åt upp dem dan efter, i förrgår så märkte jag att de hade ombytta roller. "Hanen" la ägg och honan tittade på. Jahapp, 2 honor, typiskt. Sen så såg jag att båda hade likadant lekrör.
    Nu har de fått flytta tillbaka till resten av gruppen, men de håller fortfarande på med skakningar och lek, även fast de båda är honor.
    Jag ska köpa 2 hanar till hösten när jag har råd, men jag undrar om de blir så fästa vid varann så de förblir "lesbiska"?
    Med vänlig hälsning
    Alexander
  • Lenita
    • June 2003
    • 850

    #2
    Så kan det gå...
    Vi får väl hoppas att du inte till råga på allt får fatt i ett par bögar till dina lesbiska discusar.
    ____________________________________
    Pax vobiscum!

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      • May 2003
      • 1831

      #3
      Haha
      Med vänlig hälsning
      Alexander

      Kommentar

      • Sonja
        • October 2003
        • 7357

        #4
        Vad lustigt. Jag har 4 st av en corydorassort. 1 hona och 3 hanar. Honan leker med en av hanarna medan 2 hanar uppvaktar varandra. Jag ser att det är samma hanar så dom byter inte roller, utan 2 beter sig homosexuellt. Honan kom in i gruppen senare om nu det kan ha betydelas. Jag undrar om det är vanligt? Det gynnar ju inte arten i alla fall.
        Alltid nyfiken!
        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

        Kommentar

        • Corydoras mad
          • April 2003
          • 1686

          #5
          <font color="red">Sonja, inträffar detta med hanarna när de andra två leker? Eller gör dom det ananrs också?</font id="red">
          /Mathias
          The Corydoras freak

          Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

          Kommentar

          • Tant Nancy
            • April 2002
            • 5407

            #6
            Måste bara säga att med det missflyt som Alex har när det gäller akvaristik så skulle det där med två gayhannar inte förvåna mig ett dugg :-)
            Har aldrig hört talas om någon som sköter sina fiskar så ambitiöst och ändå får en massa strul för att han bara har otur....
            MvH
            Tant Nancy
            www.gladafisken.aqualogen.se
            Mitt fotogalleri
            Dagbok
            Min zoon

            Kommentar

            • Sonja
              • October 2003
              • 7357

              #7
              Mathias, nej det händer bara när honan leker med sin hane. Det är inte så att en spelar hona, utan bägge turas om att försöka få den andra i T-position. Dom blir väl knäppa när det är "lek-hormoner" i vattnet, men varför de inte jagar honan alla 3 förstår jag inte. Det gör ju dom andra corysarna jag har.
              Alltid nyfiken!
              Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

              Kommentar

              • Alexander Ylipää
                • May 2003
                • 1831

                #8
                Måste bara säga att med det missflyt som Alex har när det gäller akvaristik så skulle det där med två gayhannar inte förvåna mig ett dugg :-)
                Har aldrig hört talas om någon som sköter sina fiskar så ambitiöst och ändå får en massa strul för att han bara har otur....
                Hahaha....tack för "komplimangen" =)
                Jo, nog lär man sig av sina misstag, men isåfall så skulle jag vara den erfarnaste akvaristen om det stämmer
                Med vänlig hälsning
                Alexander

                Kommentar

                • Alexander Ylipää
                  • May 2003
                  • 1831

                  #9
                  Hej igen!
                  Haha, jag kan nog inte tro mina ögon.
                  Tidigare idag så skrev jag en tråd om "silicone Flisor".
                  Jag fick svaret nyss. Det var inte silicone flisor utan MJÖLKE! Från discusen som jag från allra första början trodde var hona!
                  Jäklar vad paff jag blev, HAN sprutade bara ut utan någon anledning.
                  sen så sa jag tidigare att den misstänkte hanen la ägg, så det är ju självklart en hona.
                  ACK SÅ FEL MAN KAN HA!!!!!
                  Med vänlig hälsning
                  Alexander

                  Kommentar

                  • Tant Nancy
                    • April 2002
                    • 5407

                    #10
                    Hehehehe.... slutet gott allting gott då, eller????
                    MvH
                    Tant Nancy
                    www.gladafisken.aqualogen.se
                    Mitt fotogalleri
                    Dagbok
                    Min zoon

                    Kommentar

                    • Alexander Ylipää
                      • May 2003
                      • 1831

                      #11
                      Neeeej!
                      Kom just på att den discus som sprutade ut "mjölke" har också laggt ägg, eller har jag drömt? Men endå, det sprutade något vitt ifrån den discusen, och de 2 är väldigt olika så jag ser skillnad.
                      Ajja, får avakte :P
                      Med vänlig hälsning
                      Alexander

                      Kommentar

                      • Sonja
                        • October 2003
                        • 7357

                        #12
                        Transvestiter? ;-)
                        Alltid nyfiken!
                        Min Zoon, Mitt Fotogalleri, Min Hemsida och Min blogg

                        Kommentar

                        • kampfisken
                          • September 2003
                          • 666

                          #13
                          Enligt farbror Freud föds vi alla bisexuella, och att vi vid ett senare skede "avgör/lyssnar på vår kropps röst", och utvecklar en sexuell läggning. Kanske detsamma med fiskar...? Men OK, lever man i en enkönad miljö en längre tid brukar man lägga sig till med en modifierad sexuell läggning, som ett substitut för "det riktiga" så att säga (jämför med tex. fängelser). Så det borde nog vara mycket möjligt att även djur tar sig an sexuella roller de egentligen inte var skapta till. Borde kanske ändra mitt användarnamn till "Fiskpsykologen"... ;-).
                          Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

                          Kommentar

                          Arbetssätt...