Stoppa i mina diskus !!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    Stoppa i mina diskus !!

    Hur lång tid bör jag vänta innan jag introducerar mina diskus till sitt nyinredda hem?
    Obs jag har använt ca 30 % av det gamla vattnet till det nyinredda karet 375 liter.
    Har inte gjort rent ytterfiltret, tänkte vänta med det ett par dagar så bakteriekulturen inte förstörs direkt.
    Har hällt i vattenberedningsmedel och lite nitrivec.
    Jag har meckat om med rådasand 0.2-0.8 mm i akvariet så får vi se om växterna klarar det fint oxå.
    Men ja tänkte om jag kan slänga i firrarna på studs eller ska ja vänta några timmar el. en dag el. 2?
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri
  • Diskusludde
    • September 2003
    • 156

    #2
    ja skulle slänga i dom på en gång fast tare lungt med introdunktionen dra gärna ut den på kanske 1.5-2 timmar. va är det för diskus?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=207812

    vakta ryggen på din vapenbroder så vaktar han din.

    Kommentar

    • drd
      • March 2004
      • 5586

      #3
      4 marlborored 10 cm,2 ocean skye blue 10 cm och en pigeon blood 13 cm och ett par rödturkosa oxå =))

      Dom väntar i det gamla karet nu men utan pump så dom åker nog i om nån kvart eller så =)
      Kardinaltetrorna är i redan och alla malarna och botiorna likaså.
      ________________________________________________

      Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

      Kommentar

      • Haleli
        • August 2003
        • 413

        #4
        Hej drd !

        Jag släpper aldrig in några av mina fiskar i nyinredda akvarier !
        Låter akvarierna stå och gå i flera dygn innan de befiskas.
        Gör i övrigt som du med en del av det gamla vattnet och flyttar över ett icke rengjort filter.
        Men så har jag aldrig mist en enda fisk vid introduktion heller !
        Men det är ju ditt val hur du gör. Jag har kanske blivit för försiktig ?
        MVH
        Lisa

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          <font face="Comic Sans MS"></font id="Comic Sans MS"><font color="blue"></font id="blue">Tänkte bara meddela att än så länge e de inte nån som strykit me sedan nyinredningen....diskusarna e lite skygga än bara men dom brukar komma fram rätt fort efter man meckat i karet.

          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • Linus Skärbring
            • January 2004
            • 96

            #6
            ett tips är att vänta så länge du kan med att mata. sedan när du börjar att mata så mata väldigt försiktigt första två veckorna

            Kommentar

            • Diskusludde
              • September 2003
              • 156

              #7
              kul att allt lever fortfarande.
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=207812

              vakta ryggen på din vapenbroder så vaktar han din.

              Kommentar

              • Wrongprincess
                • July 2002
                • 186

                #8
                Om det är så mycket nytt vatten som hela 70% så skulle jag bara håva in dem rakt av så länge temperaturen är densamma som där de kom ifrån.
                I övrigt så väntar jag inte alltför länge med att mata discus efter transport och flytt. Har jag stoppat in dem på morgonen så matar jag på kvällen. Har jag lagt i dem på kvällen så får de frukost dagen efter. Hejsvejs!
                /En discustoka!

                Kommentar

                • drd
                  • March 2004
                  • 5586

                  #9
                  <font face="Book Antiqua"><font color="red">Än så länge så verkar allt lugnt i karet, vattnet kristallklart o fiskarna har fått käk nu me o alla var vrålhungriga =)

                  Mina 2 10 cm + praktbotior trivs som faen...gräver o leker i den nya fina sanden.

                  Ingen som har lite vuxna ancistrus o sälja föresten?</font id="red"></font id="Book Antiqua">
                  ________________________________________________

                  Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                  Kommentar

                  Arbetssätt...