Uaru+ växter=no more växter :)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik_Tq
    • November 2003
    • 674

    Uaru+ växter=no more växter :)

    Finns det några växter som den lämnar ifred?
    Kan mitt "ogräs" ha nån chans att klara sig tro?
    Tog en dålig bild på det:
    http://w1.910.telia.com/~u91019255/vaxt.JPG

    Gold? Sånt har jag bara i bilen

    www.audis3.se
  • Gwendly
    • April 2003
    • 264

    #2
    Har sett vissa artiklar på att vissa anubis ibland klarar sig, men även de är tveksamma. Prova att ställa frågan på www.uaru-forum.com
    Besök ASW och CCA's hemsidor

    www.asw.ca
    www.cichlidae.ca

    Kommentar

    • Patrik_Tq
      • November 2003
      • 674

      #3
      Oj ett helt forum för Uaru coolt
      Tack för tipset.
      Gold? Sånt har jag bara i bilen

      www.audis3.se

      Kommentar

      • plizken
        • April 2004
        • 1293

        #4
        Jag kan efter att antal år med uaru meddela att det inte funkar med någon växt alls.. Anubiasblad är inte särskilt intressanta som man men rötterna däremot.Dom rycker upp dom omedelbart Om man provar fixera växterna så rycker dom lös bladen istället.

        Valisnerian du har kommer inte att klara sig.. Jag har provat med plastväxter oxå men det försöket fick jag avbryta väldigt fort när dom började rycka bitar från plastbladen. Är det grönt går det att äta..

        Om någon har andra erfarenheter så meddela gärna.
        Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

        Kommentar

        • Patrik_Tq
          • November 2003
          • 674

          #5
          Hade Uaru får många år sen och då hade jag inga växter.
          Om den river sönder plastväxter finns det nog ingen levande som lär klara sig hehe
          Gold? Sånt har jag bara i bilen

          www.audis3.se

          Kommentar

          • plizken
            • April 2004
            • 1293

            #6
            Pinsamt försiktiga och fredliga mot andra fiskar men riktiga monster vad gäller växter..

            Jag provade svärdsplanta igår. Det tog inte ens fem minuter innan tre ståtliga svärdsplantor flöt runt utan rötter.
            Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

            Kommentar

            • anli
              • October 2002
              • 654

              #7
              Fan va läckert det vore å smyga ner ett par Uarus i ett växtutställningskar alá Amano
              Anders Lindersson
              Anders Akvariesida

              Kommentar

              • plizken
                • April 2004
                • 1293

                #8
                Hehe.. vilken katastrof.. Som att släppa ner en Jack Dempsy i en tetraodling..
                Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

                Kommentar

                • Patrik_Tq
                  • November 2003
                  • 674

                  #9
                  Är så sugen på att skaffa nån Uaru, undra om mina kardinal "försvinner" då.
                  Fast dom börjar va rätt stora samt att man lär ju köpa små Uaru.
                  Gold? Sånt har jag bara i bilen

                  www.audis3.se

                  Kommentar

                  • Gwendly
                    • April 2003
                    • 264

                    #10
                    Jag tror inte att Uaruna kommer att äta kardinalerna, i värsta fall kan du väl testa med typ 10 st och se om de får vara i fred för att sedan introducera fler och fler (bättre för plånboken så
                    Besök ASW och CCA's hemsidor

                    www.asw.ca
                    www.cichlidae.ca

                    Kommentar

                    • Patrik_Tq
                      • November 2003
                      • 674

                      #11
                      Hra ju redan typ 40st i karet som börjar va bra storlek på.
                      Skaffar man små Uaru borde det funka, när väl Uarun är lite större torde ju mina kardinal va monster dom med hehe
                      Frågan är dom andra firrarna i karet.
                      Uaru och L malar går det? Har även 3st scalare som inte är så stora.
                      Samt 5st Nyckelhål.

                      Kanske blir en tokig blandning det där.
                      Gold? Sånt har jag bara i bilen

                      www.audis3.se

                      Kommentar

                      • plizken
                        • April 2004
                        • 1293

                        #12
                        Jag har panaque, ansistrus och lite andra malar med mina Uaru jag har även släng ner tre små altum utan att uarun har rört någon. Mycket fredliga fiskar..
                        Don't be afraid to try something new. Remember, amateurs built the Ark...Professionals built the Titanic!

                        Kommentar

                        • matt.is
                          • April 2003
                          • 361

                          #13
                          Vallisneria tycker de jättemycket om. Däremot tycks mina ha
                          lämnat anubias, javaormbunkar och hornsärv ifred. Jag har dock bara haft dem i några månader, men jag räknade med att "alla" växter skulle försvinna, och det har det inte gjort.

                          Uarun har inte rört mina kardinaltetror.
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=147329

                          Kommentar

                          • mats41
                            • February 2004
                            • 593

                            #14
                            Nej till uaru funkar inte mycke dom beter sig som hantelcikliden man får fästa anubias på rötter och sedan bara ha sten som prydnad.
                            Akvarist som gillar australiskbiotop rengbågfiskar

                            Kommentar

                            • hjulejus
                              • February 2005
                              • 60

                              #15
                              Det går visst!

                              växter och Uaru's är inga problem!!
                              Jag har några stycken jättesöta Uaru Amphiacanthoides (som jag väntar på ska bli vuxna och ändra färg)
                              När jag först fick dem hade jag svärdsplanta, som de visserligen åt på en hel del, men efter ett par veckor (när det inte var så mycket kvar av dem) så slutade de äta på dem. Det verkar ha varit för mycket tuggmotstånd, eller något.

                              Växterna såg inte för fina ut, men efter en tid så började de växa igen, och nu är de fina. De får sej ett bett i kanten lite då och då, men det är inget organiserat nedbetande.

                              olika vass-sorter eller gräs går inte, för det tycker de är jätteroligt. Inte så gott kanske, eftersom att de knipsar av bladen, men äter inte på dem.

                              Igår skaffade jag mej en Anubis, och de gillade rötterna, men efter en liten stund lät de den vara. Så den är fortfarande hel idag!

                              Ett gott tips är att ankra växterna under tunga saker, då det verkar som att flytande växter är mycket roligare att tugga på.

                              lycka till!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...