Scalare och Otocinclus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • phat
    • February 2004
    • 216

Scalare och Otocinclus

kan man ha dessa fiskar i samma kar? med tanke på att Otocinclus är rätt små och kanske blir uppätna av scalarna. tänkte ha ca 10-15st Otocinclus i samma kar med ca 10 scalare
  • ettex
    • March 2003
    • 49

mina otocinklus har blivt scalar mat så och pennfiskar, smycketetror och guppyhanar......

Kommentar

• kampfisken
      • September 2003
      • 666

Om ottisarna inte är alltför små bör det gå bra, bebis-otocinclus kan dock bli levandefoder. Enkelt sagt: Är fisken så liten att den lätt går in i munnen på scalarerna kanske man bör tänka om, men har otisarna växt till ca. 2 cm är det ingen fara (vad jag kan tänka mig).
      Malawi, Amazonas, Sällskapsakvarium, Sydamerika, Asien.

Kommentar

• phat
        • February 2004
        • 216

har skaffat 10st ottisar nu och släppte dem i akvariet för någon timme sen, dom är ca 2-3cm stora och scalarna verkar vara "intresserad" av ottisarna o jagar dem lite då o då? kan det vara för att dom är nya i akvariet eller?

det roliga är ju att scalarna som jag har i vardagsrummet inte rör mina ottisar som jag har i samma kar..

funderar nästa på o slänga över mina ottisar till akvariet i hallen istället ifall problemet återstår..

Kommentar

Arbetssätt...