Har problem igen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Niina
    • April 2003
    • 229

    Har problem igen

    Hmmm... min eldbukshona har råkat illa ut nu.
    Fenor är avbitna och strimlor typ och jag vet inte alls vilken fisk jag ska skylla på.
    Eldbukshanen jagade runt henne innan och hon vågade inte komma fram när det var mat.
    Har 5 skalarer och en öronål i akvariet. Skalarerna vet jag äter fenor först så inte fisken kan simma och sen blir den mat typ. Men eldbuken är ju 10cm lång och kvick. Öronålen vet jag inte om den skulle ge sig på dom? De borde ju hänt tidigare i så fall?

    Men nu är hon själv i ett 54 liters så fenorna kan läka.

    Fenröta går väl inte på några dagar? och ingen annan har skadade fenor.

    Hade en platy som blev av med sin ena fena, men den håller på att växa ut nu (flyttade platyna när jag köpte eldbukarna).
  • Shepard

    • March 2003
    • 13992

    #2
    Hej

    Jag skulle gissa på eldbukshanen. Jag hade ett scalarepar för ett antal år se´n där särskilt honan satte skräck i ett eldbukspar. Hon behövde bara simma mot dem, så backade de. Men de skadades aldrig vad jag minns. Men eftersom din eldbukshane har jagat honan, så skulle jag gissa att det är han som har gjort det. Öron/pansarålar är fredliga, och mina har inte gjort nå´t mot de andra fiskarna.

    MVH Micke
    "You can fight like a krogan, run like a leopard, but you'll never be better than commander Shepard" (Miracle of Sound)
    Min profil
    Mitt galleri

    Kommentar

    • Niina
      • April 2003
      • 229

      #3
      men jag förstår inte varför han skulle göra det? De är ju ett par, har laggt ägg tillsammans... inte hos mig utan i fiskaffären där jag köpte dom..

      Kommentar

      Arbetssätt...