Zebra ciklid yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • imported_n/a
    • May 2004
    • 3

    Zebra ciklid yngel


    Finns det risk att zebra cikliderna äter upp sina yngel. I så fall efter hur lång tid?

  • Qwerty
    • December 2003
    • 526

    #2
    nej nog ingen risk fall inte ynglena blir irrieterandee för föreldrarna
    363L 4st eldbukar , 3sebra ciklider och 2st jack dempsey , 540L malawi mbunas , 60 molly odling. ska köpa 720L till mina amerikanare snart

    Kommentar

    • Alex C
      • April 2004
      • 8

      #3
      Det kan hende de äter upp deras førsta kull, men dom blir bettre, men denne hender sjeldent med fisk som har blitt skikkelig oppfostret av foreldre..
      Fisk som har blitt fjernet fra foreldre får sjeldent "foreldre instinkt." Och da kan det henda du inte klarar å få upp nån yngel. Du ser nestan selva når foreldrene begynner och mista interesser for och ta vara på yngelet
      Prøvar så godt jag kan och prata Svenska

      Kommentar

      • ricke
        • February 2004
        • 352

        #4
        i mitt fall blev de ynglena som tugga på morsan så hon e inte fin nu menvilar hon upp sig i ett annat kar

        Kommentar

        • loomis imx
          • March 2005
          • 169

          #5
          ciklider????

          hej jag undrar om man kan ha andra fiskar med zebra ciklider???sen undrar jag om temperatur till scalarer samt gurami????
          http://zoonen.com/minzoon.asp?oid=465933

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #6
            Ursprungligen postat av loomis imx
            hej jag undrar om man kan ha andra fiskar med zebra ciklider???sen undrar jag om temperatur till scalarer samt gurami????
            jag skulle inte rekommendera några andra firrar till zebraciklider.. men tuffare arter borde gå, ex barber...

            ställ de andra frågorna i rätt del av forumet så får du lättare svar på dem
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            Arbetssätt...